Forum.Gniezno.com.pl
Forum internetowe Gniezna i Powiatu Gnieźnieńskiego

Forum historyczne - Kościół Garnizonowy

lodolamacz - Sro Gru 15, 2010 22:33
Temat postu: Kościół Garnizonowy
http://gniezno.com.pl/wia...arnizonowy.html
To może być nawet ciekawe malowidło.

Pewnie mało kto wie, ale projektantem tego kościoła był Karl Friedrich Schinkel, jeden z najwybitniejszych pruskich architektów, autor bardzo wielu ważnych projektów w Berlinie, Poczdamie, i całych Prusach. Jeśli się nie mylę to był też projektantem Pałacu Arcybiskupów Gnieźnieńskich.

Artur Kuczma - Sro Gru 15, 2010 22:59

Jeśli chodzi o ten kościół, to osobiście podobają mi się najbardziej drzwi wejściowe z motywami aniołów. Są niesamowite.
newager - Sro Gru 15, 2010 23:17

A wszystko przez... przypadek. Gdyby nie przeciekajacy dach guzik byśmy mieli. Nie znam się na tym, ale mam nadzieję, że coś z tego wyjdzie.
Diabel-tasmanski - Czw Gru 16, 2010 00:19

lodolamacz napisał/a:
Jeśli się nie mylę to był też projektantem Pałacu Arcybiskupów Gnieźnieńskich.

Nie mylisz się. I jeszcze czegoś w Gnieźnie :)

Artur Kuczma napisał/a:
osobiście podobają mi się najbardziej drzwi

drzwi są genialne, ale to malowidło to może być rzecz unikatowa :)

newager napisał/a:
Gdyby nie przeciekajacy dach guzik byśmy mieli.

Moze byś się zdziwił, ale wiele cennych zabytków zachowało się przez przypadek i to często niefortunny :) A czesem to nawet na złośc :)

newager - Czw Gru 16, 2010 07:03

Diabel-tasmanski napisał/a:
Moze byś się zdziwił
Nie zdziwił Przecież nawet Amerykę przez przypadek odkryto ;]
Artur Kuczma - Czw Gru 16, 2010 16:06

newager napisał/a:
A wszystko przez... przypadek. Gdyby nie przeciekajacy dach guzik byśmy mieli. Nie znam się na tym, ale mam nadzieję, że coś z tego wyjdzie.

Nic nie dzieje się przypadkiem. :) A dla sceptyków inna wersja: między przypadkiem a przeznaczeniem jest bardzo cienka granica ;)

fetplus - Pią Lut 11, 2011 11:35
Temat postu: nie jedyna tajemnica