Forum internetowe Gniezna i Powiatu Gnieźnieńskiego
Strona głównaPortal Gniezno.com.pl



Pytania i odpowiedziUżytkownicyGrupyStatystykiRejestracjaZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zadaj pytanie staroście gnieźnieńskiemu
Autor Wiadomość
Diabel-tasmanski

Dołączył: 13 Maj 2007
Posty: 15426
Wysłany: Sob Maj 03, 2008 09:48   Zadaj pytanie staroście gnieźnieńskiemu

Zapraszamy do zadawania pytań staroście gnieźnieńskiemu Krzysztofowi Ostrowskiemu.

Zanim zadacie pytanie zapoznajcie się z poniższymi informacjami:

- Zadajemy pytania wyłącznie w zakresie działalności publicznej pana starosty lub działalności administracji powiatowej,
- osoby zadające pytania muszą podpisać sie imieniem i nazwiskiem,
- administracja zastrzega sobie usunięcie pytań, które zostaną uznane za łamiące zasady regulaminu forum, zasad współżycia społecznego lub kultury osobistej.

Pytania można zadawać do dnia 10 maja br.
 
     
zofia Nałkowska 
Estera Zofia Walcząca


Dołączyła: 16 Paź 2007
Posty: 4587
Skąd: beznadziejny zmanipulowany elektorat
Wysłany: Sob Maj 03, 2008 12:20   

Panie Starosto!
Mam kilka zapytań, na które pragnęłabym, aby udzielił Pan wyczerpującej i merytorycznej odpowiedzi:
1.Konkurs na Dyrektora Szkoły przy ul. Sienkiewicza odbył się przy z udziałem wielkiej wpadki komisji konkursowej. Pana decyzją na tym stanowisku pozostał dotychczasowy dyrektor. Decyzja ta została podjęta moim zdaniem dla uspokojenia opinii publicznej i wyciszenia całej sprawy.
Chcę wrócić do tematu , gdyż czuję niesmak , który długo mi nie minie.
Na pewno trwają jeszcze wyjaśniające postępowania w prokuraturze, a może zostało
to postępowanie umorzone, z braku dowodów lub znikomą szkodliwość czynu?
Starostwo, jako nijako strona postępowania ma bieżące informacje. Czy może je Pan
podać do publicznej wiadomości . Jeśli dochodzenie jeszcze trwa, to czy zobowiąże się
Pan po jego zakończeniu do rzetelnego i publicznego wyjaśnienia kulisów konkursu?
2. Były Dyrektor Wydziału Ochrony Środowiska –pan Kujawski, po aferze z hodowlą
norek podał się do dymisji ze względu na stan zdrowia.
Z moich obserwacji wynika, że w/w Dyrektor posiadał zdolność do pracy i nie miał żadnych przeciwwskazań. Czy zatem nie otrzymał on propozycji nie do odrzucenia, aby sam podał się do dymisji i w ten sposób rozwiązał się problem?
3. Zaobserwowałam pewne zjawisko w pracy Starostwa. Do konkursów na stanowiska w
urzędzie często startują osoby rodzinnie powiązani z innymi urzędnikami. I
wygrywają , a komisje konkursowe uznają ich kandydatury jako najlepsze i
spełniające wszelkie wymogi. Nie podważam kwalifikacji tych osób, ale czy takie
działania są etyczne i dwuznaczne ?
4.Wiele konkursów na kluczowe stanowiska w instytucjach podległych Starostwu
wygrywają osoby politycznie związane z linią preferowaną prze koalicję rządzącą.
Czy zatem jest to wybór najlepszego, czy najbardziej lojalnego w stosunku do
władzy?
5. Proszę mi odpowiedzieć na pytanie: Co ze Szkoła Specjalną na ul. Św. Jana, która podlega pod Pana jurysdykcję?
Czy będzie tkwiła w tym budynku bez c.o. i dymiła środowisko, czy znalazł Pan inne miejsce dla niej. Ile lat musi upłynąć, aby dzieci specjalnej troski śniły się Panu po nocach, że potrzebują pomocy?
6.Na forum od pewnego czasu pojawia się temat lądowiska. Ponieważ nikt nie udzielił
rzeczowej informacji, tylko dyplomatycznie omija się odpowiedzi, zatem proszę Pana
o odpowiedź w zakresie:
- czy powiat daruje grunt pod lądowisko ?
- czy powiat ogłosi konkurs na dzierżawę gruntu?
- czy powiat pokryje koszt opłaty rejestracyjnej lądowisko?
- czy powiat z pieniędzy budżetowych pokryje koszty przygotowania gruntu pod
lądowisko?
- czy powiat posiada niezależną analizę ekonomiczną i urbanistyczną budowy
lądowiska ?
- jakie podmioty gospodarcze są zainteresowane przejęciem lądowiska lub partycypacją
w kosztach jego utworzenia?
7. Czy Starostwo jest zainteresowane utrzymaniem i rozwojem kolejki wąskotorowej ?
Czy Starostwo oprócz podpisania porozumienia z właścicielami działek przy ul.
Witkowskiej prowadzi rozmowy z UM w celu zmobilizowania wspólnych sił dla
ratowania i rewitalizacji linii kolejki i jej taboru?
8. Już raz był pan Starostą. Teraz jest Pan drugi raz, nie z demokratycznego wyboru.
Jakich błędów z pierwszej kadencji chce uniknąć w drugiej? I czy pokusiłby się Pan o ocenę własnych możliwości bycia na tym stanowisku, gdyby głosowanie odbywało się na takich zasadach jak na Prezydentów i Burmistrzów ?
9.Jak układa się współpraca Starostwa z Urzędem Miasta Gniezna? Czym może się Pan
pochwalić, a czym nie?
10.Czy Pana zdaniem region gnieźnieński ma być włącznie turystycznym ,czy najpierw
prężna gospodarka i miejsca pracy . Z jakich przykładów i analiz korzysta Starostwo
w określaniu zadań i celów dla rozwoju naszego powiatu.
11. Czy zgodzi się Pan ze stwierdzeniem, że obecny stan gospodarki nieuchronnie
pokazuje, że Gniezno i okolice są w letargu ekonomicznym i powoli umierają, bo tak
naprawdę , to żadna władza nie ma dobrego programu rozwoju, a te , które się
prowadzi, to są krótkowzroczne i usypiają problem tylko na chwilę.

Pytania zadała forumowiczka o Nicku :Zofia Nałkowska w realu
Anna Andrzejewska- Maliszewska Powiat Gniezno
 
     
Diabel-tasmanski

Dołączył: 13 Maj 2007
Posty: 15426
Wysłany: Wto Maj 06, 2008 10:13   

Panie starosto:
1. Mówi się o tym, że w obecnej kadencji doszło do zmiany sporej części urzędników w starostwie. Czy mógłby Pan odpowiedzieć jaki procent pracowników uległ wymianie i czy jest to działanie zamierzone mające na celu poprawę jakości kadr w starostwie ??

2. Od pewnego czasu na portalu Informacjelokalne funkcjonuje zakładka "Z życia powiatu". Czy starostwo płaci za prowadzenie tej internetowej kroniki a jeśli płaci to jaka jest to kwota ??

3. Chciałbym jeszcze nawiązać do byłych pracowników starostwa, który za pańskiej kadencji odeszli. Czy odejścia któregokolwiek z pracowników Pan żałuje ponieważ uważał go Pan za doskonałego fachowca, którego trudno zastąpić ??

4. Swego czasu dokonał Pan przeglądu wydziałów i ocenił jakość pracy w starostwie. Podał Pan wówczas nazwy wydziałów, które pracują najgorzej spośród wszystkich. Czy coś się w tej materii zmieniło i prace których wydziałów uważa Pan dziś za najmniej a których za najbardziej efektywną ??

5. Słyszałem, że z jednego z wydziałów odeszli w krótkim czasie wszyscy pracownicy (poza dyrektorem). Czy nie uważa Pan, że jest to sygnał, że dzieje się coś złego ??

6. Czy przeczytał Pan "Strategię Rozwoju Turystyki Powiatu Gnieźnieńskiego" ?? Jeśli tak to jakie jest pańskie osobiste zdanie na temat tego dokumentu ??


Ramzes Temczuk
  
 
     
lodolamacz 

Dołączył: 21 Maj 2007
Posty: 2845
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Wysłany: Wto Maj 06, 2008 11:08   

Szanowny Panie Starosto.

Ponieważ zostało już zadanych wiele istotnych pytań, z dość różnych dziedzin , które bardziej lub mniej kształtują wizerunek regionu, oraz mogą mieć wpływ na jego rozwój więc skoncentruję się w zasadzie na dwóch wątkach, które nie powinny być ani trochę obojętne pańskiemu szacownemu urzędowi. Pozwolę sobie również wyrazić opinię, że te poruszone przeze mnie kwestie również istotnie wpływają na wizerunek regionu i mogą mieć wcale nie małe znaczenie dla wielu ludzi którzy tutaj przybywają.
Jako osoba związana ze środowiskiem ludzi niepełnosprawnych, a co za tym idzie, siłą rzeczy stykających się niemal na co dzień z lokalną służbą zdrowia, zadam takie pytania:

1. Czy uważa pan, że stan adaptacji publicznych obiektów podległych starostwu, jest wystarczający, aby osoba mająca problemy ruchowe, lub inną niesprawność, mogła swobodnie korzystać z tych instytucji. I czy Starostwo zmierza do należytej zmiany w tym względzie.
Również przystosowania do potrzeb uczniów niepełnosprawnych, wymagałoby szereg obiektów np. szkolnych, czy kulturalnych – tutaj pozwolę sobie na sporą dygresję, można nawet nazwać skandalem, że taki obiekt jak MDK, nie posiada przyzwoitego podjazdu, gdzie jego wykonanie, konstrukcyjnie, nie powinno sprawiać najmniejszych trudności , jak również toalet. Z obiektu tego dość często korzystają właśnie np. niepełnosprawna młodzież i dzieci poruszające się na wózkach.


2. Czy satysfakcjonuje pana stan obiektów służby zdrowia ( głównie przychodni) i ich właśnie należyte dostosowanie do potrzeb osób niepełnosprawnych. Wiem, że dzisiaj większość, to obiekty we władaniu prywatnych spółek medycznych, czy jednak nadzór starostwa w tym względzie, jeśli idzie właśnie o dostępność, nie powinien być bardziej rygorystyczny.
3. Jaki jest poziom i rzeczywisty stan, pańskim zdaniem, świadczonych przez gnieźnieńskie szpitale usług medycznych.

Z wyrazami szacunku
Piotr Skrzypek
 
     
Antek 
SGIF-team


Wiek: 35
Dołączył: 21 Maj 2007
Posty: 3042
Skąd: Gniezno
Wysłany: Wto Maj 06, 2008 16:46   

Wiec ja spytam tak bardziej długofalowo.
Jak wiemy trwają przygotowania do Euro 2012.Wiec ja mam takie pytania:
1.Czy powiat planuje jakies inwestycje zwiazane z ta impreza.
A co za tym idzie czy sa robione pewne kroki w celu wykorzystania tego ze w pobliskim Poznaniu bedą rozgrywane mecze ??

2.Czy powiat w zwiazku z Ta impreza pracuje nad zagospodarowaniem terenow ktore ma pod soba na inwestycje ktore mogly by pomoc w pozniejszym rozwoju turystycznym gminy ??

Z poważaniem
Tomasz Antczak
 
 
     
kaszi 

Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 2072
Skąd: ---
Wysłany: Wto Maj 06, 2008 21:27   

Szanowny Panie Starosto,

1. Minęło już 1,5 roku III kadencji Rady Powiatu. Proszę powiedzieć, co jest jej największym sukcesem a co największą porażką?

2. Niemal rok temu została odwołana przez Pana Starostę Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy Pani Hanna Adamczak. Wtedy zarzucił Pan Pani Adamczak bierność i opieszałość w zwalczaniu bezrobocia. Jak po roku urzędowania obecnej Dyrektor, Pani Małgorzaty Matczak, ocenia Pan jej pracę?

2a. Na liście kandydatów na Dyrektora PUP- u pojawiła się jedynie Pani Małgorzata Matczak i tym sam Pani Matczak wygrała konkurs na to stanowisko. Czy bezzasadnym wydaje się być to, jakoby wymagania na to stanowisko zostały tak określone, by to właśnie ta Pani została Dyrektorem Urzędu Pracy?

3. Powiat Gnieźnieński jest współudziałowcem Gnieźnieńskiej Agencji Rozwoju Gospodarczego, która funkcjonuje już od 6 lat. Jakie wymierne korzyści przyniosła działalność tej agencji? Jak to możliwe, że w Starostwie na wielu stanowiskach wystąpiły roszady, a Panowie Przezesi Grobelny i Trojanowski nieprzerwalnie kierują tą instytucją?

4. Pytanie być może wykraczające poza Pańską działalność publiczną, ale dotyczące osób związanych z powiatem (Radnymi , Dyrektorami wydziałów, jednostek podłegłych...). Jak wiadomo nasz powiat zaliczany jest do tych jednych z biedniejszych, gdzie nierzadko mieszkańcy zarabiają do 10 tys. rocznie. Jak wytłumaczyć to , że niektórzy rządzący są niemal tak niezastąpieni, że równolegle zasiadają na stanowiskach w mieście, powiecie i jednostkach im podległych zarabiając nawet do kilkunastu razy więcej niż przeciętni obywatele. O ile to, że jest to legalne, nie budzi wątpliwości, ale czy nie uważa Pan to za nieetyczne?

Z góry dziękuję za odpowiedzi.

Mateusz Czerwiński
 
     
Tatiana G. 


Dołączyła: 19 Kwi 2008
Posty: 209
Skąd: wielkopolska
Wysłany: Wto Maj 06, 2008 21:44   

Panie Starosto:

1. Czy odwołanie z funkcji dyrektora wydziału ochrony środowiska, p.Kujawskiego miało jakiś związek z tym, że p.Kujawski (będąc wówczas członkiem Zarządu Ziemi Gnieźnieńskiej) w wyborach samorządowych startował z list PO?

2. Jaka jest kondycja Ziemi Gnieźnieńskiej. Kto tworzy zarząd stowarzyszenia, ilu członków regularnie opłaca składki, czy/kiedy odbędzie się najbliższe walne?

3. Po co powiat promuje się w gazetach ukazujących się tylko na terenie naszego powiatu?


Z poważaniem
Tatiana Grześkowiak
 
     
Lamia 

Wiek: 48
Dołączyła: 28 Kwi 2008
Posty: 9
Skąd: Gniezno
Wysłany: Wto Maj 06, 2008 23:26   

1. Czy wierzy Pan w to, że 3 osoby z wyższym wykształeniem mają trudności z liczeniem w zakresie 10?

2. Słyszałam, że atmosfera w starostwie po objęciu przez Pana rządów jest fatalna, ludzie są zastraszeni, zwalniani z pracy lub różnymi drobnymi uciążliwościami prowokowani do odchodzenia. Co Pan na to?

3. Jak Pan ocenia pracę skarbnika powiatu, która powszechnie znana jest z mobbingu wśród pracowników? Wogóle dlaczego otacza się Pan kobietami powszechnie nie lubianymi?

4. Czy to prawda, że media opłacane są z budżetu powiatu (m.in. TV Gniezno, Przemiany, Przegląd)? Jeśli tak to jakie to są kwoty miesięcznie? Czy to jest etyczne?

Laura Miara
 
     
Lady Troll 


Dołączyła: 18 Paź 2007
Posty: 78
Skąd: Trollolandia
Wysłany: Sro Maj 07, 2008 08:07   

Szanowny Panie Starosto!
1. Dlaczego w godzinach pracy urzędu powiatowego przyjmuje Pan pacjentów w Eskulapie.
Jak można dobrze wykonywać zawód lekarza będąc starostą i jak można być dobrym
starostą kiedy kolejka do gabinetu jest spora, a tu jakieś ważne spotkanie i jest już pan
spóźniony?
2. Liczba głosów w wyborach na funkcję prezydenta miasta Gniezna, jaka pan uzyskał
pokazała , jakim faktycznym zaufaniem społecznym obdarza pana całe miasto.
Stanowisko starosty, które powierzyła panu minimalna grupa koalicyjna w radzie powiatu
nie jest zgodne z wolą wyborców, ale wolą koalicjantów.
Jak chce pan udowodnić wyborcom, że sie mylili?
3. Proszę uzupełnić zdanie:
Jestem dobrym starostą dla powiatu i dobrym pracodawcą dla urzędników , bo..........


Łączę wyrazy szacunku
Dorota Mackiewicz
 
     
Diabel-tasmanski

Dołączył: 13 Maj 2007
Posty: 15426
Wysłany: Sro Maj 07, 2008 15:35   

Oto pierwsza część odpowiedzi Pana starosty Krzysztofa Ostrowskiego:


zofia Nałkowska napisał/a:
1.Konkurs na Dyrektora Szkoły przy ul. Sienkiewicza odbył się przy z udziałem wielkiej wpadki komisji konkursowej. Pana decyzją na tym stanowisku pozostał dotychczasowy dyrektor. Decyzja ta została podjęta moim zdaniem dla uspokojenia opinii publicznej i wyciszenia całej sprawy.
Chcę wrócić do tematu , gdyż czuję niesmak , który długo mi nie minie.
Na pewno trwają jeszcze wyjaśniające postępowania w prokuraturze, a może zostało
to postępowanie umorzone, z braku dowodów lub znikomą szkodliwość czynu?
Starostwo, jako nijako strona postępowania ma bieżące informacje. Czy może je Pan
podać do publicznej wiadomości . Jeśli dochodzenie jeszcze trwa, to czy zobowiąże się
Pan po jego zakończeniu do rzetelnego i publicznego wyjaśnienia kulisów konkursu?

Starosta Gnieźnieński Krzysztof Ostrowski:
1. Ja również czuję niesmak, choć w przeciwieństwie do Pani miałem wątpliwy zaszczyt brać udział w pracach komisji konkursowej.
Przypomnę fakty. Konkurs na dyrektora ZSP nr 3 został rozpisany w zwykłym trybie, po zakończeniu kadencji dyrektora Henryka Zandera.
W skład komisji konkursowej weszło 12 osób: 3 z organu nadzorującego – kuratorium, 2 z rady pedagogicznej, 2 z rady rodziców, 2 ze związków zawodowych oraz 3 z organu założycielskiego, czyli starostwa.
Z grona członków komisji konkursowej wybrana została trzyosobowa komisja skrutacyjna, składająca się z dwóch przedstawicieli związków zawodowych oraz jednego przedstawiciela rady rodziców.
Do konkursu stanęło dwóch kandydatów, którzy spełnili kryteria formalne: Paweł Lubbe i Henryk Zander.
Po przesłuchaniu kandydatów, tajnym głosowaniu i po przeliczeniu głosów przez komisję skrutacyjną, komisja ta ogłosiła wynik 7:5 na korzyść dla dyrektora Zandera. Pogratulowałem zwycięzcy i wróciłem do swojego gabinetu. Tutaj przewodnicząca komisji konkursowej przekazała dokumentację z konkursu organowi założycielskiemu, segregując je i jeszcze raz podliczając głosy. Wówczas okazało się, że komisja konkursowa została oszukana lub wprowadzona w błąd przez komisję skrutacyjną . Z kart do głosowania ewidentnie wynikało bowiem, że obydwaj kandydaci otrzymali po 6 głosów.
Ponownie poprosiliśmy więc wszystkich członków komisji konkursowej (część z nich nie zdążyła jeszcze opuścić gmachu starostwa) i zapoznaliśmy wszystkich z zaistniałą sytuacją. Członkowie komisji skrutacyjnej przeprosili pozostałych członków komisji konkursowej i dokonali ponownego podliczenia głosów. Ponieważ wynik 6: 6 nie rozstrzygał konkursu, przewodnicząca komisji konkursowej zarządziła ponowne głosowanie. Wynik był ponownie 6:6.
Po zakończeniu posiedzenia konkursowego, żaden z członków komisji skrutacyjnej nie wniósł zastrzeżeń do protokółu z przebiegu postępowania konkursowego.
Po konkursie zastanawiałem się, jak mogło dojść do takiej pomyłki. Z mojej wiedzy wynika, że wszyscy członkowie komisji skrutacyjnej popierali dyrektora Zandera. Pytanie, czy te osoby pomyliły się, czy były to celowe działania, pozostanie bez odpowiedzi.
Podkreślę też, że ze strony starostwa nie było żadnej możliwości manipulacji czy oszustwa, gdyż karty do głosowania były pisane odręcznie przez członków komisji skrutacyjnej i były wypisane w ilości 12. Wszystkie głosy były ważne i nie było na nich żadnych skreśleń czy dopisków.
Opisuję przebieg konkursu tak szczegółowo, ponieważ jest to istotne dla całości sprawy.
Szum medialny dotyczący konkursu, wywołany m.in. przez posła PiS Zbigniewa Dolatę i posła LiD Tadeusza Tomaszewskiego, sugerujący dokonanie oszustwa przez starostwo, nie służył rozwiązaniu problemu lecz zbiciu kapitału politycznego.
Atmosfera była bardzo gorąca i w tej atmosferze, pełnej pomówień, miałem podjąć decyzję co do wyboru dyrektora. W zaistniałej sytuacji uznałem, że dla dobra szkoły najlepszym kandydatem jest pan Henryk Zander.
Prawo oświatowe stanowi, iż w przypadku, kiedy głosowanie dwukrotnie kończy się remisem, starosta ma prawo wskazać kandydata na dyrektora, po uzyskaniu przez niego pozytywnej opinii kuratora oświaty. W związku z tym wystosowałem pismo do wielkopolskiego kuratora oświaty. Kurator jednak wniósł zastrzeżenia w formie pisemnej do kandydata, co praktycznie uniemożliwia jego nominację.
Obecnie czekam na ustalenia prokuratury. Członkowie komisji konkursowej z ramienia starostwa będą przesłuchiwani jako świadkowie przez prokuraturę pilską w najbliższy piątek, tj. 9 maja. Dla mnie osobiście sprawa błędu jest jasna, więc nie interesowałem się specjalnie ustaleniami dochodzenia. Czekam spokojnie na ostateczne ustalenia, myślę jednak, że nawet prokuratura nie jest w stanie ustalić, czy było to celowe działanie komisji skrutacyjnej czy zwykła ludzka pomyłka.



zofia Nałkowska napisał/a:
2. Były Dyrektor Wydziału Ochrony Środowiska –pan Kujawski, po aferze z hodowlą
norek podał się do dymisji ze względu na stan zdrowia.
Z moich obserwacji wynika, że w/w Dyrektor posiadał zdolność do pracy i nie miał żadnych przeciwwskazań. Czy zatem nie otrzymał on propozycji nie do odrzucenia, aby sam podał się do dymisji i w ten sposób rozwiązał się problem?


2. Myślę, że ma znaczenie drugorzędne, czy zmiana na stanowisku dyrektora wydziału Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa odbyła się na skutek rezygnacji dotychczasowego dyrektora czy też jego zwolnienia. Zmiana na stanowisku dyrektora jednego z naszych najważniejszych wydziałów była przeze mnie pożądana i oczekiwana. Przypomnę również, że dyrektor Kujawski deklaruje zamiar przejścia na emeryturę z dniem 31 grudnia tego roku.


zofia Nałkowska napisał/a:
3. Zaobserwowałam pewne zjawisko w pracy Starostwa. Do konkursów na stanowiska w
urzędzie często startują osoby rodzinnie powiązani z innymi urzędnikami. I
wygrywają , a komisje konkursowe uznają ich kandydatury jako najlepsze i
spełniające wszelkie wymogi. Nie podważam kwalifikacji tych osób, ale czy takie
działania są etyczne i dwuznaczne ?



3. Za mojej kadencji odbyło się w starostwie i jednostkach podległych ok. 30 postępowań na stanowiska administracyjne. Znam tylko jedną sytuację, że kandydat był powiązany rodzinnie z członkiem zarządu powiatu czy prezydium rady powiatu. Jest to pan Janusz Winiarski, który został zastępcą dyrektora wydziału Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa, będący mężem przewodniczącej rady.
Inne sytuacje nie są mi znane. Jeżeli może Pani podać inne przykłady, to proszę napisać. W przeciwnym razie uznam to pytanie za insynuację. Moim zdaniem polityka kadrowa, uwzględniająca powiązania rodzinne, była bardziej charakterystyczna w poprzedniej kadencji.


zofia Nałkowska napisał/a:
4.Wiele konkursów na kluczowe stanowiska w instytucjach podległych Starostwu
wygrywają osoby politycznie związane z linią preferowaną prze koalicję rządzącą.
Czy zatem jest to wybór najlepszego, czy najbardziej lojalnego w stosunku do
władzy?


4. W wyborze na stanowiska kluczowe, najważniejszym kryterium jest merytoryczne przygotowanie kandydatów. Każdy szef chce mieć pracowników kompetentnych i lojalnych, bo to on ostatecznie jest rozliczany za prace instytucji czy firmy. W związku z tym zarząd powiatu kładzie duży nacisk na politykę kadrową i myślę, że w tym względzie ma się czym pochwalić. Zmiany, które nastąpiły są bowiem zmianami na lepsze. Jako kilka z licznych przykładów podam zmiany na stanowisku dyrektora wydziału komunikacji, Powiatowego Urzędu Pracy czy Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 w Gnieźnie.
Jeśli Pani, jako uważny obserwator lokalnej sceny społeczno-politycznej, uważa że nie mam racji, to proszę o konkretne przykłady – Pani zdaniem, niewłaściwych posunięć kadrowych.


zofia Nałkowska napisał/a:
Proszę mi odpowiedzieć na pytanie: Co ze Szkoła Specjalną na ul. Św. Jana, która podlega pod Pana jurysdykcję?
Czy będzie tkwiła w tym budynku bez c.o. i dymiła środowisko, czy znalazł Pan inne miejsce dla niej. Ile lat musi upłynąć, aby dzieci specjalnej troski śniły się Panu po nocach, że potrzebują pomocy?


5. Pytanie należałoby skierować raczej do panów Telesfora Gościniaka i Jacka Kowalskiego. Pierwszemu z nich przez osiem lat podlegała oświata w powiecie (teraz z ramienia prezydenta pełni nadzór nad szkołami podległymi miastu), a drugi przez dwie kadencje był starostą i wicestarostą powiatu gnieźnieńskiego. Obydwaj panowie nic w tej sprawie nie zrobili.
Od chwili powołania mnie na starostę problem szkoły jest mi znany, mam pomysł jak go rozwiązać i etapowo go realizuję.
Szkoła mieści się w byłym klasztorze Bożogrobców – jednej z najważniejszych i najcenniejszych budowli Gniezna.
Sprawę chcemy rozwiązać dwuetapowo. Po pierwsze przenieść szkołę albo do budynku przy ul. Sobieskiego, albo wybudować nowy pawilon przy ul. Powstańców Wlkp. A po drugie wyremontować upuszczone pomieszczenia i utworzyć w nich Muzeum Miasta Gniezna, którego dotkliwie brakuje.
W tej sprawie odbyłem osobiście kilkakrotne spotkania z ks. abp. Henrykiem Muszyńskim, senatorem Piotrem Gruszczyńskim, posłem Pawłem Arndtem, wojewódzkim konserwatorem zabytków i dyrektorem SOSW nr 2 Krzysztofem Ortarzewskim. Prowadzone obecnie działania dotyczą regulacji spraw własnościowych budynku. Ok. 3 proc. stanowi współwłasność gnieźnieńskiej kurii. Trwają również analizy ekonomiczne, złożyliśmy ponadto wnioski o dodatkowe środki do wojewódzkiego konserwatora zabytków, a także w ramach projektu ,,Szlakiem Piastowskim – od gada, pradziada, do Wenecji, Paryża i Rzymu’’. Z uwagi na ambitne plany środki zewnętrzne są nam niezbędne
 
     
damix55 
dami55


Wiek: 26
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 295
Skąd: gniezno
Wysłany: Sro Maj 07, 2008 18:05   

Kiedy starostwo przeznaczy pieniądze na GKW bo tyle pan obiecywał
 
     
revolta 

Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2007
Posty: 2398
Skąd: xxx
Wysłany: Sro Maj 07, 2008 19:27   

Starosta Gnieznienski, pan Krzysztof Ostrowski

1. Panasonic Battery Poland ogranicza zatrudnienie i produkcje w swoim gnieznienskim zakladzie przy ulicy Slonecznej.
Czy powiat zamierza zachecic koncern Matsushita Electric Industrial Co. do kolejnych inwestycji na terenie istniejacej fabryki w przypadku mozliwej likwidacji zakladu produkujacego przestarzale technologicznie baterie cynkowo-weglowe?

2. Jezeli dobrze pamietam, w czasie jednej z kampanii wyborczej obiecywal pan stworzenie na terenie Gniezna podstaw do rozwoju przemyslu motoryzacyjnego. Jak slusznie pan zauwazyl, przemysl motoryzacyjny przezywa prawdziwy rozkwit, szczegolnie w Wielkopolsce.
Dlaczego nie realizuje pan tych obietnic jako starosta?
Dlaczego powiat nie stara sie przyciagnac tego typu inwestycji do Gniezna?

3 Czy istnieje realna szansa na powstanie w bliskiej przyszlosci tzw. Parku Inwestycyjnego na Kawiarach? Czy istnieje koncepcja pozyskania srodkow zewnetrznych na stworzenie tam warunkow inwestycyjnych [infrastruktura i drogi] oraz pozniejsze wlaczenie Kawiar do jednej ze Specjalnych Stref Ekonomicznych?

4. Co powiat i miasto Gniezno zamierzaja zrobic z terenami zajmowanymi obecnie przez zabudowania kilku zlikwidowanych zakladow przemyslowych?
Chodzi mi szczegolnie o tereny Cukrowni, Garbarni, Polanii, Polokien, Konstilu i Zakladu Taboru PKP.
Czy wladze samorzadowe zamierzaja wykorzystac potencjal tych terenow do stworzenia gotowej ofery inwestycyjnej dla zagranicznych firm dzialajacych w sektorze przemyslu wysokich technologii?

5. Co z potencjalnymi terenami inwestycyjnymi stycznymi do kompletnej infrastruktury oraz drogi DK5 i linii kolejowej na gnieznienskich Winiarach Polnoc?

Dziekuje za odpowiedz, pozdrawiam
Adam Kerber, Poznań 07-05-2008
 
     
zofia Nałkowska 
Estera Zofia Walcząca


Dołączyła: 16 Paź 2007
Posty: 4587
Skąd: beznadziejny zmanipulowany elektorat
Wysłany: Sro Maj 07, 2008 20:06   

Panie Starosto, jeśli można,
chciałam o pewne uzupełnienia Pańskich wypowiedzi:
1. W sprawie konkursu na dyrektora szkoły na ul. Sienkiewicza
Czy istnieje obowiązek kunkursowy opieczętowania kart do tajnego głosowania w każdej
turze? Jeśli tak, to dlaczego nikt z członków komisji nie zakwestionował takiego braku w
pierwszym etapie glosowania?Przecież część członków komisji już nie pierwszy raz brała
udział w podobnych konkursach i była świadoma procedur.
Dlaczego otwarto kopertę z głosami po wyjściu części komisji? Jeśli były przesłanki,że
coś było nieuczciwe, trzeba było to zrobić wcześniej przy obecności wszystkich, zanim
sala opustoszała.
2. W sprawie szkoły specjalnej na ul. Jana
Jak daleko posunięte są przygotowania do wyprowadzenia tej placówki z budynku
klasztornego? Kto wykonuje analizy ekonomiczne tego przedsięwzięcia. Czy są już
opracowane projekty techniczne przebudowy klasztoru na muzeum i adaptacji
pomieszczeń na ul. Sobieskiego dla potrzeb szkoły?
Proszę podac przybliżoną datę przeniesienia dzieci do innego budynku.
3. Dlaczego potwierdza Pan steretypowe twierdzenie, że nowa miotła zamiata na nowo.
Wiem,że każdy szef chce być otoczony wykwalifikowaną i lojalna kadrą, ale czy stać
podatnika na wymianę części pracowników urzędu, co cztery lata, gdy za nasze
pieniądze podnosi się im kwalifikacje, a potem gdy przychodzi zmiana u steru- zostają
wymienieni innymi. Tych nowych znowu szkoli się za nasze społeczne pieniądze. Nawet
nie wiem, czy ktoś określił ile takie transformacje kosztują budżet. to chyba nie jest
dobre. Trzeba umieć pracować z wszystkimi, a nie tylko z lojalnymi.

Pozdrawiam
Anna Andrzejewska-Maliszewska
 
     
Diabel-tasmanski

Dołączył: 13 Maj 2007
Posty: 15426
Wysłany: Czw Maj 15, 2008 23:24   

Cytat:
Zofia Nałkowska pyt. 6
Na forum od pewnego czasu pojawia się temat lądowiska. Ponieważ nikt nie udzielił
rzeczowej informacji, tylko dyplomatycznie omija się odpowiedzi, zatem proszę Pana
o odpowiedź w zakresie:
- czy powiat daruje grunt pod lądowisko ?
- czy powiat ogłosi konkurs na dzierżawę gruntu?
- czy powiat pokryje koszt opłaty rejestracyjnej lądowisko?
- czy powiat z pieniędzy budżetowych pokryje koszty przygotowania gruntu pod
lądowisko?
- czy powiat posiada niezależną analizę ekonomiczną i urbanistyczną budowy
lądowiska ?
- jakie podmioty gospodarcze są zainteresowane przejęciem lądowiska lub partycypacją
w kosztach jego utworzenia?



Temat budowy lądowiska zrodził się dwa miesiące temu, kiedy do starostwa z ofertą w zakresie utworzenia lądowiska na terenie powiatu zgłosiła się firma z Poznania, zajmująca się na co dzień tą tematyką.
Argumenty rzeczowe za utworzeniem lądowiska wydały się nam na tyle realne i rzeczowe, a poza tym procedura i koszty przygotowania terenu i wymaganej dokumentacji na tyle możliwe do przyjęcia, że uznaliśmy iż warto temat ten przemyśleć i wziąć poważnie pod rozwagę.
Ofertę firmy, którą otrzymaliśmy postanowiliśmy skonfrontować z osobami, które na co dzień mają styczność z „lataniem”, a mianowicie z paralotniarzami, motolotniarzami oraz osobami z jednostki wojskowej z Powidza. Okazało się, że nasze pytanie co do realności i możliwości utworzenia lądowiska wyszło naprzeciw kilkuletnim staraniom tzw. amatorów sportów lotniczych dt. ich wieloletnich starań utworzenia strefy.
Kolejnym etapem naszego myślenia i podchodzenia do tematu utworzenia lądowiska w powiecie było zaproponowanie potencjalnego terenu pod lądowisko. W związku z tym, że starostwo planuje wspomóc Gminę Gniezno w przygotowaniu strefy gospodarczej, uznaliśmy że oba tematy można powiązać w jednym miejscu, co może wpłynąć na uatrakcyjnienie proponowanych terenów inwestycyjnych pod planowaną strefę. Czy będzie to jednak teren w Gminie Gniezno czy w innej gminie – czas pokaże. Chcę zauważyć, ze powiat nie dysponuje żadnymi gruntami. Możliwa jest natomiast współpraca z jedną z wybranych gmin, gdzie gmina da teren a powiat dołoży się aportem finansowym koniecznym do przygotowania lądowiska.
Praktycznie mogłoby to wyglądać w ten sposób, że gmina wyznaczy kawałek terenu (trawiastego w polu), o które dbać będzie np. stowarzyszenie złożone z paralotniarzy itp., którzy będą pilnować, aby teren nie zarósł zbyt wysoką trawą, a w zamian będą oni mieli możliwość uprawiania swojego hobby. Natomiast z lądowiska będą mogli korzystać wszyscy inni zainteresowani: biznesmeni, turyści, fascynacji. Lądowisko będzie również mogło służyć celom sanitarnym.
W chwili obecnej, póki nie będzie rozstrzygnięta sprawa lokalizacji lądowiska, trudno mówić o jakichkolwiek kosztach. Jak będzie znana już lokalizacja to wówczas powiat rozpatrzy ofertę wspomnianej firmy. Powiat miałby sfinansować koszty administracyjne utworzenia lądowiska, zgłoszenia do rejestru Urzędu Lotnictwa Cywilnego itp.
Co do kosztów przygotowania gruntu to rozmawiamy z jednostką wojskową w Powidzu, gdyż są nam znane przypadki współpracy samorządów z jednostkami tego typu w podobnych zakresach.
Informacja, która pojawiła się na stronie internetowej powiatu była spowodowana faktem, iż na spotkaniu zorganizowanym w starostwie w dn. 1 kwietnia pojawili się przedstawiciele z prasy, którzy zostali zaproszeni przez gości spotkania (paralotniarzy), bez wiedzy i konsultacji ze starostwem. Informacja na stronie www miała uniknąć różnych nieporozumień, które spodziewaliśmy się, że się pojawią po publikacjach prasowych. Jak jednak życie pokazało, informacja znajdująca się na stronie (z mojego punktu widzenia dość wyczerpująca) okazała się jednak dla wielu osób przedmiotem burzliwej dyskusji.
Moim zdaniem, transport lotniczy czy tego chcemy czy nie będzie się rozwijał i tylko teraz od nas zależy czy wyprzedzimy ten fakt. Tego typu innowacyjne rozwiązania powodują ponadto, że jesteśmy bardziej konkurencyjni wobec innych, a przecież chyba o to nam wszystkim powinno chodzić.
Na koniec dodam jeszcze, iż nasz partnerski powiat, z doświadczeń którego często korzystamy już kilkanaście lat temu utworzył na swoim terenie lądowisko, które następnie przeobraziło się w lotnisko. Zaledwie 300 km dalej od nas w Powiecie Teltow – Flaming obecność lotniska wpisało się już na stałe w krajobraz powiatu. Mam nadzieję, że z czasem i u nas tego typu przedsięwzięcia nie będą budziły już takich emocji jak dziś


Cytat:
7. Czy Starostwo jest zainteresowane utrzymaniem i rozwojem kolejki wąskotorowej ?
Czy Starostwo oprócz podpisania porozumienia z właścicielami działek przy ul.
Witkowskiej prowadzi rozmowy z UM w celu zmobilizowania wspólnych sił dla
ratowania i rewitalizacji linii kolejki i jej taboru?


Starostwo jest zainteresowane utrzymaniem i rozwojem kolejki wąskotorowej.
Sprawa przyszłości kolejki jest jednak sprawą złożoną i wielowątkową. Pierwszy z nich dotyczy uciążliwości wąskotorówki dla okolicznych mieszkańców i ich bezpieczeństwa. Zarząd Powiatu uzgodnił z mieszkańcami i panem Dariuszem Michałowskim z Biura Utrzymania GKW, że kolejka będzie funkcjonowała w zakresie przewozów pasażerskich. Przewozy towarowe będą natomiast wstrzymane, sprawiają one bowiem większe zagrożenie oraz powodują hałas.
Drugi wątek to konieczność poniesienia dużych nakładów finansowych na remont taboru, dworca i podkładów kolejowych. Nie jest to możliwe bez pozyskania dodatkowych środków zewnętrznych. Starostwo będzie się starało pozyskać w tym celu fundusze unijne. 20 maja br mija termin składania wniosków w projekcie ,,Szlakiem Piastowskim – od gada, pradziada, do Wenecji, Paryża i Rzymu’’. Remont stacji i taboru jest integralną częścią tego projektu. Wnioskujemy o kwotę 5, 5 mln zł, z czego wkład własny powiatu stanowi 15 proc. (aplikacja ma duże szanse realizacji). Środki finansowe na częściowy remont torów kolejowych są możliwe do uzyskania z Urzędu Marszałkowskiego.
Nawiązując do Pani pytania o potencjalną współpracę z Urzędem Miasta, że podjęliśmy próbę takiej współpracy. Starostwo zorganizowało spotkanie z przedstawicielem gmin, na których terenie znajduje się kolejka, dotyczące przyszłości kolejki. Nie spotkało się to jednak z większym odzewem ze strony zainteresowanych. W tej sytuacji głównymi partnerami do rozmów o przyszłości kolejki pozostają Urząd Marszałkowski i PKP.
Kolejną kwestią jest sprawa roszczeń właścicieli gruntów, przez które przebiega torowisko. Właścicielem tych gruntów jest PKP. Odszkodowania będą możliwe do wypłacenia po przekazaniu gruntów przez PKP na rzecz Starostwa Powiatowego. Starania w tym kierunku zostały już rozpoczęte.


Cytat:
8. Już raz był pan Starostą. Teraz jest Pan drugi raz, nie z demokratycznego wyboru.
Jakich błędów z pierwszej kadencji chce uniknąć w drugiej? I czy pokusiłby się Pan o ocenę własnych możliwości bycia na tym stanowisku, gdyby głosowanie odbywało się na takich zasadach jak na Prezydentów i Burmistrzów ?
9.Jak układa się współpraca Starostwa z Urzędem Miasta Gniezna? Czym może się Pan
pochwalić, a czym nie?


pyt. 8
To prawda, pani Anno, byłem, ale niewiele ponad rok. To trochę Malo czasu, by można się wykazać. Jednak w tej krótkiej kadencji udało i się np. wyemitować obligacje, budując za nie m.in. halę sportową przy II LO, drogę Witkowo-Trzemeszno, zmodernizować szpital i wiele, wiele innych. Udało się też przekonać gminy do wspólnych działań, których efektem było np. powstanie GARG, czy wyposażenie policji w monitoring. W trakcie pierwszej kadencji zaczęliśmy też termomodernizację placówek oświatowych starostwa. Teraz, po czterech latach przerwy wybrano mnie ponownie. Myli się Pani jednak, że z ,,nie demokratycznego wyboru’’. W demokracji istnieją dwa sposoby wyboru swych przedstawicieli, wybory bezpośrednie, gdy każdy obywatel, mający prawa wyborcze, może bezpośrednio głosować na danego kandydata. (np. wybory na prezydenta, burmistrza i wójta). Drugim sposobem wyłaniania władz samorządowych są wybory pośrednie, np. na starostę i marszałka, gdzie kandydat wybierany jest pośrednio przez radnych. Oba sposoby mają swoje wady i zalety. Jednak nie czas i miejsce, aby tutaj o tym pisać.
Błędy pierwszej kadencji? Trudne pytanie. Patrząc retrospektywnie, mysle że były to: nadmierna wiara w ludzi, w tym też ludzi ze swojego zaplecza oraz przecenianie roli pracy organicznej w kierowaniu starostwem powiatowym. Nadal uważam, że jest ona najważniejsza, ale nie mniej ważny jest bezpośredni kontakt z mieszkańcami powiatu, pracownikami i wsłuchiwanie się w ich problemy.
Gdyby wybory na starostę w 2006 odbywały się w sposób bezpośredni na starostę pewnie by mnie nie wybrano. Złożyło się na to wiele czynników. Jestem jednak przekonany, że po zakończeniu kadencji, sytuacja ta ulegnie zmianie.


Cytat:
9.Jak układa się współpraca Starostwa z Urzędem Miasta Gniezna? Czym może się Pan
pochwalić, a czym nie?


Pyt. 9
Nie najlepiej. Jednak niezręcznie mi o tym pisać, gdyż w swoich ocenach mogę być posądzany o stronniczość.

Cytat:

10.Czy Pana zdaniem region gnieźnieński ma być włącznie turystycznym ,czy najpierw
prężna gospodarka i miejsca pracy . Z jakich przykładów i analiz korzysta Starostwo
w określaniu zadań i celów dla rozwoju naszego powiatu.


Pyt. 10
Zależy mi, aby powiat gnieźnieński stał się silny gospodarczo. Należy przy tym jednak pamiętać, że turystyka to gałąź gospodarczy. Powiat gnieźnieński, ze względu na swoją historię oraz walory krajobrazowe predestynowany jest do Rozwoju turystyki. Nie mniej jednak mam świadomość, że nawet szybki rozwój turystyki to za mało, aby powiat gnieźnieński , cyt. ze statutu Stowarzyszenia Ziemia Gnieźnieńska ,,stał się miejscem zasobnego i spokojnego życia jego mieszkańców. Konieczny jest równoczesny i równomierny rozwój edukacji, gospodarki i handlu.
Powiat ma przyjęte własne dokumenty strategiczne, tj. Strategię Rozwoju Powiatu Gnieźnieńskiego 2006-2013, Plan Rozwoju Lokalnego 2006-2013 oraz strategie sektorowe. Służą one wytyczaniu celów i zadań realizowanych przez samorząd powiatowy.


11. Czy zgodzi się Pan ze stwierdzeniem, że obecny stan gospodarki nieuchronnie
pokazuje, że Gniezno i okolice są w letargu ekonomicznym i powoli umierają, bo tak
naprawdę , to żadna władza nie ma dobrego programu rozwoju, a te , które się
prowadzi, to są krótkowzroczne i usypiają problem tylko na chwilę.

Cytat:
Pyt. 11
Z tego typu sformułowaniami trudno polemizować i odnosić się do nich w jakikolwiek sposób. Jest to subiektywna opinia, nie poparta merytoryczną argumentacją. Ja nie mogę i nie widzę powodu, dlaczego miałbym odpowiadać za działania ,,innych władz’’. Mogę się jedynie odnieść do działań obecnego Zarządu Powiatu Gnieźnieńskiego. Nasz program przedstawiliśmy na pierwszej konferencji prasowej naszej kadencji, a teraz systematycznie go realizujemy. W skrócie zawiera on cztery główne priorytety. 1. Poprawa jakości pracy urzędu.
2. Inwestycje. 3.pozyst kiwanie środków zewnętrznych, m.in. unijnych 4. Rozwój edukacji, w tym szkolnictwa zawodowego.
 
     
Diabel-tasmanski

Dołączył: 13 Maj 2007
Posty: 15426
Wysłany: Czw Maj 15, 2008 23:47   

Diabel-tasmanski napisał/a:
1. Mówi się o tym, że w obecnej kadencji doszło do zmiany sporej części urzędników w starostwie. Czy mógłby Pan odpowiedzieć jaki procent pracowników uległ wymianie i czy jest to działanie zamierzone mające na celu poprawę jakości kadr w starostwie ??




Ad. 1 przeciętne zatrudnienie w starostwie kształtuje się na poziomie 111 osób. Rzeczywiście od grudnia 2006 do chwili obecnej odeszło ze starostwa, z różnych powodów 30 pracowników. Na podstawie porozumienia stron 13 osób, z powodu wygaśnięcia umowy 6, z powodu przeniesienia do urzędu miasta 5, z powodu wypowiedzenia przez pracownika 2 osoby, z powodu wypowiedzenia przez pracodawcę 4 osoby. Jest to więc ok. 27 proc ogółu pracowników starostwa.
Przyczyny odejścia są najczęściej dwojakiego rodzaju. Pierwsza prozaiczna, stosunkowo niskie zarobki i duże obciążenie pracą. Druga to wyższe wymagania przełożonych wobec pracowników starostwa powiatowego. Wysokie wymagania wobec urzędników są konsekwencją jednego z czterech priorytetów działań Zarządu: poprawy jakości pracy urzędu.
Warto nadmienić, iż w tym okresie tylko jedna sprawa pracownicza miała swój epilog w sądzie pracy i zakończyła się wyrokiem na korzyść starostwa powiatowego.


Diabel-tasmanski napisał/a:
2. Od pewnego czasu na portalu Informacjelokalne funkcjonuje zakładka "Z życia powiatu". Czy starostwo płaci za prowadzenie tej internetowej kroniki a jeśli płaci to jaka jest to kwota ??


Tak, to prawda. Starostwo wykupiło tę zakładkę w kwocie 500 zł miesięcznie.

Diabel-tasmanski napisał/a:
3. Chciałbym jeszcze nawiązać do byłych pracowników starostwa, który za pańskiej kadencji odeszli. Czy odejścia któregokolwiek z pracowników Pan żałuje ponieważ uważał go Pan za doskonałego fachowca, którego trudno zastąpić ??


Za doskonałego fachowca uważałem np. Panią Hannę Kraszewską , sekretarkę byłego starosty, a obecnego prezydenta Jacka Kowalskiego. Uważam jednak, że nie ma ludzi nie zastąpionych. Na szczęście jednak dla sprawnego funkcjonowania starostwa miejsce pracy zmieniali urzędnicy nie pełniący eksponowanych stanowisk w urzędzie. Zmiany na stanowiskach kierowniczych (dyrektorskich) były ściśle z związane z realizacją polityki kadrowej zarządu powiatu, poprawy jakości pracy urzędu ( z jednym wyjątkiem).


Diabel-tasmanski napisał/a:
4. Swego czasu dokonał Pan przeglądu wydziałów i ocenił jakość pracy w starostwie. Podał Pan wówczas nazwy wydziałów, które pracują najgorzej spośród wszystkich. Czy coś się w tej materii zmieniło i prace których wydziałów uważa Pan dziś za najmniej a których za najbardziej efektywną ??


To prawda, w czerwcu ubiegłego roku na sesji rady powiatu negatywnie oceniłem pracę trzech wydziałów: komunikacji, oświaty, ochrony środowiska. Od tego czasu sporo się jednak zmieniło. Wydział komunikacji, po zmianie dyrektora, organizacji pracy, wymianie części kadry to już zupełnie inny wydział. Ocenę jego pracy pozostawiam mieszkańcom powiatu gnieźnieńskiego. Wydział edukacji ma również nowego dyrektora i jest w trakcie gruntownej reorganizacji, po to by działał na miarę oczekiwań i aspiracji zarządu. Najwolniej z różnych powodów przebiegały zmiany w ochronie środowiska. I tu jednak doszło do wymiany dyrektora i zastępcy. Aktualnie czekam na wnioski z raportu komisji pod przewodnictwem wicestarosty Dariusza Pilaka, badającej sprawę naruszenia przez pracowników wydziału zakazów przewidzianych w art. 18 ustawy z dn. 22 marca 1990 r O pracownikach samorządowych.

Diabel-tasmanski napisał/a:
5. Słyszałem, że z jednego z wydziałów odeszli w krótkim czasie wszyscy pracownicy (poza dyrektorem). Czy nie uważa Pan, że jest to sygnał, że dzieje się coś złego ??


Panie Ramzesie, mogę się tylko domyślać, że chodzi panu o wydział Promocji i Rozwoju. Wszyscy pracownicy, którzy odeszli z tego wydziału odeszli na własną prośbę w trybie porozumienia stron, chcąc poprawić swoje warunki finansowe. W mojej opinii wydział, okresowo wspierany przez GARG, pracuje dobrze. Co przy takiej zmienności kadry uważam za sukces pani dyrektor Agnieszki Rzempały – Chmielewskiej.

Diabel-tasmanski napisał/a:
6. Czy przeczytał Pan "Strategię Rozwoju Turystyki Powiatu Gnieźnieńskiego" ?? Jeśli tak to jakie jest pańskie osobiste zdanie na temat tego dokumentu ??


Ad. 6.
Jako radny powiatowy i przewodniczący zarządu powiatu gnieźnieńskiego głosowałem za przyjęciem tej strategii. Procedura przyjęcia tego dokumentu w formie uchwały została poprzedzona konsultacjami i przyjęciem go przez grono osób związanych z branżą turystyczną. Wśród nich znalazły się takie osoby jak: przedstawiciele organizacji turystycznych i instytucji (m.in. OT „Szlak Piastowski”, PTTK o/Gniezno, Muzeum Początków Państwa Polskiego), przedstawiciele samorządów gminnych oraz osoby reprezentujące przedsiębiorstwa z sektora MSP o profilu turystycznym. Jestem przekonany, że pan też, jako osoba z branży turystycznej, mógł osobiście się wypowiedzieć i zgłosić swoje uwagi i wnioski.
Strategia Turystki dla Powiatu Gnieźnieńskiego z ujęciem produktów turystycznych wskazuje podstawowe kierunki rozwoju turystyki w naszym powiecie. Ale najważniejsza teraz będzie realizacja zapisów tego dokumentu. Mam nadzieję, że zarówno gminy, jak i inne podmioty będą korzystały z tej strategii, ponieważ nie tylko od powiatu zależy pomyślność realizacji tego dokumentu.
 
     
Diabel-tasmanski

Dołączył: 13 Maj 2007
Posty: 15426
Wysłany: Pią Maj 16, 2008 08:12   

lodolamacz napisał/a:
Czy uważa pan, że stan adaptacji publicznych obiektów podległych starostwu, jest wystarczający, aby osoba mająca problemy ruchowe, lub inną niesprawność, mogła swobodnie korzystać z tych instytucji. I czy Starostwo zmierza do należytej zmiany w tym względzie.
Również przystosowania do potrzeb uczniów niepełnosprawnych, wymagałoby szereg obiektów np. szkolnych, czy kulturalnych – tutaj pozwolę sobie na sporą dygresję, można nawet nazwać skandalem, że taki obiekt jak MDK, nie posiada przyzwoitego podjazdu, gdzie jego wykonanie, konstrukcyjnie, nie powinno sprawiać najmniejszych trudności , jak również toalet. Z obiektu tego dość często korzystają właśnie np. niepełnosprawna młodzież i dzieci poruszające się na wózkach.


Rzeczywiście, stan adaptacji budynków dla osób niepełnosprawnych nie jest wystarczający. Dotyczy to również budynku starostwa powiatowego i jednostek mu podległych. Jest to zaległość wielu lat. Sukcesywnie staramy się jednak budynki przystosować. Np. w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym przy ul. Żwirki i Wigury w Gnieźnie zakupiony został schodołaz, który ułatwia poruszanie się. Złożyliśmy również wniosek do PFRON-u o dofinansowanie budowy podjazdu w tym ośrodku. W ciągu najbliższych dwóch lat zamierzamy rozbudować i zmodernizować siedzibę starostwa przy ul. Jana Pawła II. Przeniesiemy tam nasze jednostki z ul. Sobieskiego, Cymsa i częściowo z Kościuszki. W nowo zmodernizowanej siedzibie planowane jest wybudowanie wind i podjazdów dla niepełnosprawnych zgodnie z najnowocześniejszymi standardami.Brak podjazdu przy MDK – u rzeczywiście jest bardzo uciążliwy dla niepełnosprawnych. Postaram się w najbliższym czasie usunąć tę niewątpliwą niedogodność.


lodolamacz napisał/a:
Czy satysfakcjonuje pana stan obiektów służby zdrowia ( głównie przychodni) i ich właśnie należyte dostosowanie do potrzeb osób niepełnosprawnych. Wiem, że dzisiaj większość, to obiekty we władaniu prywatnych spółek medycznych, czy jednak nadzór starostwa w tym względzie, jeśli idzie właśnie o dostępność, nie powinien być bardziej rygorystyczny.


Obiekty służby zdrowia na terenie powiatu gnieźnieńskiego, głównie przychodnie są własnością podmiotów prywatnych oraz gmin. Dostosowanie ich do potrzeb osób niepełnosprawnych jest często niezadowalające, ale starosta nie ma żadnych możliwości prawnych w tym zakresie.

lodolamacz napisał/a:
Jaki jest poziom i rzeczywisty stan, pańskim zdaniem, świadczonych przez gnieźnieńskie szpitale usług medycznych.


Mogę się wypowiedzieć na temat jednego szpitala powiatowego, zlokalizowanego przy ul. Św. Jana i 3 Maja.
Szpital ten prowadzi następujące pododdziały: chirurgiczny, ortopedyczny, ginekologiczno-położniczy, noworodkowy, intensywnej terapii, otolaryngologiczny, dwa oddziały chorób wewnętrznych A i B, pododdział kardiologiczny, szpitalny oddział ratunkowy, oddział dziecięcy i opiekuńczo-leczniczy z pododdziałem paliatywnym.
Od czasu wykreślenia z inwestycji wojewódzkich budowy szpitala przy ul. Poznańskiej, szpital powiatowy pracuje w trudnych warunkach, w ponad stuletnich budynkach.
Dyrekcja ZOZ-u postawiła przede wszystkim na rozwój zespołu lekarsko-pielęgniarskiego i pracowników diagnostyki, inwestując w ich wykształcenie, jak również wyposażając – z udziałem samorządu powiatowego w nowoczesny sprzęt medyczny. Ta polityka przynosi obecnie dobre skutki, jeżeli chodzi o zakres i dostępność udzielanych świadczeń medycznych.
Zaczynając od oddziału, gdzie człowiek się rodzi, gnieźnieński szpital jest jedynym powiatowym w województwie wielkopolskim, gdzie funkcjonuje podwójny dyżur położniczy, tak że dwóch lekarzy może stanąć do cesarskiego cięcia.
Ponadto jest to jedyny szpital powiatowy, gdzie funkcjonuje stały dyżur neonatologa, opiekującego się rodzącymi się noworodkami.
Szpital posiada bardzo dobrze wykształcony oddział intensywnej terapii medycznej, współpracujący bezpośrednio ze szpitalnym oddziałem ratunkowym.
Na oddziale chirurgicznym rozwinięto szereg nowych metod leczniczych, w tym operacje laparoskopowe, jak również skomplikowane zabiegi endoskopowe, pozwalające na operacje w drogach żółciowych bez naruszania ciągłości skóry. Oddziały internistyczne, szczególnie kardiologia, wsławiły się na wprowadzeniu programu wczesnej fibrynolizy przedszpitalnej, co dokonano na współpracy z zespołami ratownictwa medycznego pogotowia ratunkowego. A to właśnie lekarze tych oddziałów, pracując jednocześnie w pogotowiu ratunkowym, doprowadzili do uruchomienia tego programu.
Niezwykle intensywnie pracuje oddział dziecięcy, który mimo trudnych warunków lokalowych i małego zespołu lekarskiego (4 lekarzy etatowych) blisko o 50 proc. zwiększył ilość przyjmowanych na oddział pacjentów.
Bardzo przydatnym jest oddział opiekuńczo-leczniczy i paliatywny, gdzie z tzw. oddziałów krótkoterminowych przekazywani są pacjenci wymagający dłuższej rehabilitacji, a także nieuleczalnie chorzy.
Szpital współpracuje również z niepublicznymi zespołami opieki zdrowotnej, m.in. spółką okulistyczną ,,Laser-lens’’. Lekarze tego NZOZ-u wykonują na terenie szpitala skomplikowane operacje wymiany soczewek na zasadzie chirurgii jednego dnia. W tym miesiącu uruchomiono również dwunastostanowiskową stację dializ, której organizacją zajmuje się NZOZ prowadzony przez spółkę Międzynarodowe Centra Dializ.
W najbliższym czasie przewiduje się uruchomienie pracowni tomografii komputerowej w szpitalu przy ul. 3 Maja, a prace instalacji tomografu rozpoczęły się 12 maja.
Warto dodać, że mimo całej skomplikowanej sytuacji służby zdrowia w kraju, lekarze i pielęgniarki szpitala powiatowego, negocjując lepsze warunki płacowe, nie zaniechali leczenia i opieki nad chorymi. Świadczy to dobrze o ich etyce i zdolnościach negocjacyjnych całego zespołu na czele z dyrektorem szpitala.
Nie jest jednak tak, że działalność szpitala to same jasne strony. Będąc przez wiele lat zastępcą dyrektora ds. lecznictwa przyjmowałem skargi pacjentów, nierzadko uzasadnione. Na świecie nie ma jednak idealnej służby zdrowia, tak jak nie ma idealnego społeczeństwa. Chciałbym wierzyć, że zmiany w służbie zdrowia, proponowane przez aktualny rząd pomogą dyrekcji, białemu personelowi sprostać oczekiwaniom i nadziejom mieszkańców powiatu gnieźnieńskiego.
 
     
Diabel-tasmanski

Dołączył: 13 Maj 2007
Posty: 15426
Wysłany: Pią Maj 16, 2008 08:17   

Antek napisał/a:
Wiec ja spytam tak bardziej długofalowo.
Jak wiemy trwają przygotowania do Euro 2012.Wiec ja mam takie pytania: Czy powiat planuje jakies inwestycje zwiazane z ta impreza.
A co za tym idzie czy sa robione pewne kroki w celu wykorzystania tego ze w pobliskim Poznaniu bedą rozgrywane mecze ??


Powiat od dwóch lat przygotowuje znaczący projekt turystyczny „Szlakiem Piastowskim – od gada, pradziada do Paryża, Wenecji i Rzymu”. Staramy się uzyskać dofinansowanie unijne na ten projekt w ramach działania 6.4 z Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka. Powiat Gnieźnieński obok Powiatu Żnińskiego jest głównym beneficjentem potencjalnych środków. Koszt całego projektu waha się na granicy 70 mln. zł. dla obu powiatów łącznie. Wysokość otrzymania możliwego dofinansowania to 85% z tej kwoty.
Obecnie trwają wytężone prace zespołu osób pracujących nad tym projektem, ponieważ do 20 maja należy złożyć fiszkę projektu w celu zakwalifikowania się na listę projektów kluczowych w tym działaniu. Ze swojej strony mogę dodać, że za pośrednictwem gnieźnieńskich parlamentarzystów, senatora Piotra Gruszczyńskiego i posła Pawła Arndta poczyniliśmy bardzo szeroki lobbing wśród wielu znaczących polityków i urzędników ministerialnych, aby dostać się ponownie na listę projektów kluczowych.
Projekt ten kładzie nacisk przede wszystkich na podniesienie atrakcyjności turystycznej Szlaku Piastowskiego w związku z organizacją Euro 2012. A jak wszyscy Państwo wiecie położenie obu powiatów i Szlaku na trasie Gdańsk – Poznań – Wrocław sprzyja naszej argumentacji.
Budowanie stadionów za grube miliony z wątpliwym ich wykorzystaniem podczas Euro 2012 oraz utrzymanie ich po ich zakończeniu mnie osobiście nie przekonuje. My postawiliśmy na zadania mające związek z turystyką, które mają uatrakcyjnić pobyt turystów = kibiców podczas mistrzostw. I co ważne jeżeli uda się wybudować nowe atrakcje turystyczne zaplanowane do realizacji w ramach w/w projektu to będą one służyły turystom przez następne lata.




Antek napisał/a:
2.Czy powiat w zwiazku z Ta impreza pracuje nad zagospodarowaniem terenow ktore ma pod soba na inwestycje ktore mogly by pomoc w pozniejszym rozwoju turystycznym gminy ??


Co do terenów inwestycyjnych to chcę wyjaśnić, ze powiat nie dysponuje takimi terenami. Są one w dyspozycji gmin oraz właścicieli prywatnych. Nie powoduje to jednak, że władze starostwa nic nie robią. Powiat – pomimo tego, iż nie jest do tego zobowiązany – planuje jednak wspólnie z gminami współpracować w zakresie tworzenia stref rozwoju gospodarczego. Pierwsza taka strefa miałaby powstać w Gminie Gniezno. Chcemy uzyskać dofinansowanie unijne na utworzenie takiej strefy z Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego i wspólnie z gminą przekazać konieczny wkład własny pod realizację niniejszego zadania.
Chcę również przypomnieć, że tereny inwestycyjne należy również w odpowiedni sposób promować i rekomendować potencjalnym inwestorom. Stąd, wspólnie z Gnieźnieńską Agencją Rozwoju Gospodarczego utworzyliśmy Powiatowe Centrum Obsługi Inwestora COI (drugie w województwie, po powiecie poznańskim) zlokalizowane w siedzibie GARG. Podstawowym narzędziem pracy COI jest baza ofert inwestycyjnych z całego powiatu, która została utworzona rok temu i która cały czas jest uzupełniana i aktualizowana.
 
     
Diabel-tasmanski

Dołączył: 13 Maj 2007
Posty: 15426
Wysłany: Pią Maj 16, 2008 15:26   

Lady Troll napisał/a:
1. Dlaczego w godzinach pracy urzędu powiatowego przyjmuje Pan pacjentów w Eskulapie.
Jak można dobrze wykonywać zawód lekarza będąc starostą i jak można być dobrym
starostą kiedy kolejka do gabinetu jest spora, a tu jakieś ważne spotkanie i jest już pan
spóźniony?
2. Liczba głosów w wyborach na funkcję prezydenta miasta Gniezna, jaka pan uzyskał
pokazała , jakim faktycznym zaufaniem społecznym obdarza pana całe miasto.
Stanowisko starosty, które powierzyła panu minimalna grupa koalicyjna w radzie powiatu
nie jest zgodne z wolą wyborców, ale wolą koalicjantów.
Jak chce pan udowodnić wyborcom, że sie mylili?
3. Proszę uzupełnić zdanie:
Jestem dobrym starostą dla powiatu i dobrym pracodawcą dla urzędników , bo..........


Trzy pytania, dwa kłamstwa. Po pierwsze, nie przyjmuję pacjentów w godzinach pracy w Eskulapie. Po drugie, stanowiska starosty nie powierzyła mi minimalna grupa koalicyjna w radzie powiatu, lecz stabilna większość (18 radnych na ogólną liczbę 27). Zresztą ostatnie absolutorium Zarząd Powiatu uzyskał jednogłośnie.
Uważam, że można być równocześnie dobrym starostą i dobrym lekarzem. Starostą się bywa, lekarzem jest się przez całe życie. Jestem przekonany, że zawód lekarza może być atutem w pracy starosty. Dzięki temu na przykład poznałem ciemną stronę ludzkiego życia - cierpienie. Uwrażliwia to na potrzeby drugiego człowieka, uczy co w życiu jest tak naprawdę ważne – człowiek!
Kończąc Pani Doroto, apeluję o trochę cierpliwości. Myślę, że jedna kadencja (4 lata), jest to minimalny okres czasu, aby osiągnąć sukcesy w pracy samorządowej. Następnie będzie czas na ocenę ze strony wyborców.
Pani wybaczy, ale jest mi niezręcznie oceniać samego siebie. Pozostawiam tę ocenę moim współpracownikom i wyborcom.
 
     
Diabel-tasmanski

Dołączył: 13 Maj 2007
Posty: 15426
Wysłany: Pią Maj 16, 2008 15:30   

kaszi napisał/a:
Minęło już 1,5 roku III kadencji Rady Powiatu. Proszę powiedzieć, co jest jej największym sukcesem a co największą porażką?


Ad. 1
Patrząc z perspektywy ogólnej, uważam że największym sukcesem minionego półtora roku jest stworzenie z trzech różnorodnych ugrupowań (PO, PiS, Ziemi Gnieźnieńskiej) jednego zgranego zespołu, którego ramieniem wykonawczym jest Zarząd Powiatu. Zarząd, który wbrew opinii politycznych oponentów, ma jasno sformułowany program, długofalowe cele i nie waha się tych celów realizować. Zarząd ten ma duże poparcie w radzie, co jest niezbędne do realizacji ambitnych zadań.
Za największą porażkę tego okresu uważam wrogi stosunek posła PiS-u Zbigniewa Dolaty do prawicowego Zarządu Powiatu. Zarząd Powiatu realizuje przecież społecznie pożądane cele: bardziej przyjazna i sprawna administracja, więcej inwestycji, lepsza edukacja i wiele innych. Tym bardziej jest więc dla mnie niezrozumiały agresywny, krzywdzący, pełen populizmu, stosunek posła PiS do swoich kolegów w samorządzie powiatowym.



kaszi napisał/a:
2. Niemal rok temu została odwołana przez Pana Starostę Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy Pani Hanna Adamczak. Wtedy zarzucił Pan Pani Adamczak bierność i opieszałość w zwalczaniu bezrobocia. Jak po roku urzędowania obecnej Dyrektor, Pani Małgorzaty Matczak, ocenia Pan jej pracę?


kaszi napisał/a:
2a. Na liście kandydatów na Dyrektora PUP- u pojawiła się jedynie Pani Małgorzata Matczak i tym sam Pani Matczak wygrała konkurs na to stanowisko. Czy bezzasadnym wydaje się być to, jakoby wymagania na to stanowisko zostały tak określone, by to właśnie ta Pani została Dyrektorem Urzędu Pracy?


Ad. 2
Dotychczasowy dorobek pani Małgorzaty Matczak oceniam dobrze. Nastąpiła jakościowa zmiana pracy urzędu. Za kadencji pani dyrektor Adamczak, PUP bardziej administrował bezrobociem, niż aktywnie go zwalczał. Pani dyrektor Matczak wprowadziła wiele zmian. Najważniejsza z nich to zmiana struktury zatrudnienia, polegająca na przeszkoleniu pracowników i przesunięciu ich z działu ewidencji świadczeń do działu pośrednictwa pracy, zatrudnieniu doradców zawodowych, pośredników pracy (aktualnie: 10 pośredników pracy, 6 doradców zawodowych, 2 liderów klubu pracy, 2 specjalistów ds. rozwoju zawodowego, 2 specjalistów ds. projektów). Ułatwiono dostęp dla klientów korzystających z usług urzędu (wprowadzenie usługi e-urząd, czyli elektronicznego biura interesanta, podpisu elektronicznego). Zatrudniono radcę prawnego na potrzeby osób bezrobotnych, utworzono salę doradztwa zawodowego, uruchomiono biuro podawcze, informację, drugi Klub Pracy, opracowano monitoring zawodów deficytowych i nadwyżkowych, dwukrotnie zorganizowano targi pracy, które cieszyły się dużym zainteresowaniem. Pozyskano również dodatkowe środki z funduszy unijnych – 29 proc. oraz innych źródeł 21, 6 proc. na aktywizację zawodową.
To nieprawda, że kryteria konkursu były ustalone pod panią Małgorzatę Matczak. Były to kryteria ogólnie przyjęte przy takich konkursach. Chciałbym również przypomnieć, że pani Małgorzata Matczak nie była osobą ,,znikąd, przywiezioną w teczce’’. Przez wiele lat była zastępcą dyrektora PUP, pani Hanny Adamczak i nadzorowała to, co w urzędzie było najważniejsze i najtrudniejsze – dział pośrednictwa pracy. Reasumując był to normalny, prawidłowo przeprowadzony konkurs na stanowisko kierownicze. Warto nadmienić, iż w podobnej sytuacji, prezydent miasta Jacek Kowalski mianując na stanowisko dyrektora MOPS-u w Gnieźnie Hannę Adamczak zrezygnował w ogóle z rozpisania konkursu. Podejrzewam, że nie miała koniecznych kwalifikacji do pełnienia funkcji dyrektora MOPS-u.



kaszi napisał/a:
3. Powiat Gnieźnieński jest współudziałowcem Gnieźnieńskiej Agencji Rozwoju Gospodarczego, która funkcjonuje już od 6 lat. Jakie wymierne korzyści przyniosła działalność tej agencji? Jak to możliwe, że w Starostwie na wielu stanowiskach wystąpiły roszady, a Panowie Przezesi Grobelny i Trojanowski nieprzerwalnie kierują tą instytucją?


Ad. 3
Aby odpowiedzieć szczegółowo na to pytanie, należałoby napisać kilkudziesięciostronicowe wypracowanie. Panie Mateuszu, zapraszam Pana do skontaktowania się osobistego z prezesami GARG-u. Jeżeli mnie Pan zaprosi, to chętnie w takim spotkaniu będę uczestniczył.
A może trochę statystyki:
• udzielanie bezpłatnych informacji dla przedsiębiorców oraz osób rozpoczynających działalność gospodarczą (kilkaset godzin konsultacji rocznie), między innymi dzięki pozyskaniu finansowania z UE, oznacza to wsparcie działalności co najmniej 300 – 500 firm i osób fizycznych rocznie;
• wsparcie szkoleniowe, informacyjne oraz doradcze dla nowo tworzących się w oparciu o środki pomocowe oraz środki pomocowe UE i Fundusz Pracy - około 150 rocznie;
• wysoki udział pozyskanych środków na projekty własne (należy nadmienić, że możliwość ubiegania się o środki to tylko lata 2004 – 2006, a rok 2007 i 2008 to tak naprawdę oczekiwanie na nowe środki finansowe z UE):

Projekt Wartość pozyskanych
środków pomocowych
Rozwój przedsiębiorczości poprzez kompleksowe doradztwo i szkolenia oraz wsparcie finansowe realizowanego w ramach ZPORR – działanie 2.5. 1 172 000,00 zł
Kreowanie postawy przedsiębiorczej na terenach wiejskich poprzez szkolenia, doradztwo i analizę dobrych praktyk. Jest on realizowany w ramach ZPORR, działanie 2.1. 87 600,00 zł
Budowa sieci Punktów Konsultacyjnych w ramach KSU, w ramach SPO WKP, poddziałanie 1.1.1 – Punkt Konsultacyjny Gniezno 166 000,00 zł

Budowa sieci Punktów Konsultacyjnych w ramach KSU, w ramach SPO WKP, poddziałanie 1.1.1 – Punkt Konsultacyjny Jarocin 112 540,00 zł
Wzmocnienie instytucji wspierających działalność przedsiębiorstw, w ramach SPO WKP, poddziałanie 1.1.2. 80 000,00 zł
Projekt AGRINPOL II (Fundusz Współpracy) – Baza pozarolniczych działalności gospodarczych na terenach wiejskich. 21 000,00 zł
Projekt AGRINPOL II (Fundusz Współpracy) – Program edukacyjny „Przedsiębiorczość na wsi”. 9 800,00 zł
RAZEM: 1 648 940,00 zł

• Gnieźnieńska Agencja Rozwoju Gospodarczego ma swój udział w skutecznym aplikowaniu o środki pomocowe przez samorządy oraz inne instytucje. Na 18 157 338,39 zł pozyskane przez samorządy oraz inne instytucje z terenu powiatu gnieźnieńskiego w ramach programów: SAPARD, Phare, ZPORR, SPO – RZL, Agencja pomagała bezpośrednio lub pośrednio pozyskać: 3 602 695,04 zł (19,87%);
• Działalność GARG Sp. z o.o. w zakresie pozyskiwania funduszy pomocowych pochodzących z UE, to nie tylko środki pozyskane na realizację własnych przedsięwzięć (1 648 940,00 zł), czy pomoc w pozyskaniu środków na przedsięwzięcia realizowane przez samorządy lokalne i inne instytucje (3 602 695,00 zł). To także znaczący wpływ na sukcesy przedsiębiorców z terenu powiatu gnieźnieńskiego (w pozyskiwaniu środków pomocowych na ich rozwój). Większość przedsiębiorców, którzy z pomocą GARG lub samodzielnie (w tym z pomocą jednostek komercyjnych) pozyskali dotacje ze środków pomocowych Unii Europejskiej, pierwszy kontakt ze środkami pomocowymi mieli w Gnieźnieńskiej Agencji Rozwoju Gospodarczego (podczas szkoleń lub konsultacji). Można więc uznać znaczący wpływ Agencji na wysoką skuteczność w pozyskiwaniu środków pomocowych, jaką wykazali się przedsiębiorcy prowadzący działalność gospodarczą na terenie Powiatu Gnieźnieńskiego.Powiat Gnieźnieński zajmuje czwarte miejsce w Wielkopolsce (na 35 powiatów) pod względem ilości umów (61 umów) zawartych przez przedsiębiorców na dofinansowanie ich firm (inwestycji w ich firmach) ze środków pomocowych Unii Europejskiej. Został on wyprzedzony tylko przez Miasto Poznań (254 umowy), Powiat Poznański (174 umowy) i Powiat Ostrów Wielkopolski (85 umów). Pod względem wartości umów w mln złotych wśród 35 powiatów, Powiat Gnieźnieński zajmuje szóste miejsce (przedsiębiorcy działający na trenie powiatu gnieźnieńskiego podpisali umowy na wsparcie ze środków Unii Europejskiej na kwotę 6,66 mln zł). Wyprzedza go tylko Miasto Poznań (52,16 mln), Powiat Poznański (47,04 mln), Powiat Szamotulski (11,73 mln), Powiat Pilski (9,20 mln) i Powiat Wrzesiński (7,49 mln). Warto zauważyć, że także przedsiębiorcy z Powiatu Wrzesińskiego często korzystają z usług Punktu Konsultacyjnego prowadzonego przez Gnieźnieńską Agencję Rozwoju Gospodarczego na zlecenie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. (W powiecie wrzesińskim nie ma Punktu Konsultacyjnego, zrzeszonego w KSU dla MSP, działającego na zlecenie PARP).
• Gnieźnieńska Agencja Rozwoju Gospodarczego Sp. z o.o. uzyskała następujące wyróżnienia, nominacje i standaryzacje:
 Gnieźnieńska Agencja Rozwoju Gospodarczego Sp. z o.o., która otrzymała Gospodarczo - Samorządowy HIT 2007 za „Wspieranie rozwoju gospodarczego Samorządów Lokalnych Powiatu Gnieźnieńskiego oraz pomoc w tworzeniu nowych podmiotów gospodarczych”.
 Orzeł Powiatu Gnieźnieńskiego dla przedsiębiorczości 2003 – 2005 r., nagroda specjalna za działalność na rzecz rozwoju przedsiębiorczości na terenie Powiatu Gnieźnieńskiego,
 nominacja do finału konkursu „Agro – program – 2005” za program pod nazwą: „Kreowanie postawy przedsiębiorczej na terenach wiejskich poprzez szkolenia, doradztwo i analizę dobrych praktyk”, w kategorii: Program Kształcenia Kursowego (Patronat Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz Ministerstwa Edukacji),
 II miejsce w finale konkursu „Agro – program – 2006” za program pod nazwą: „Przedsiębiorczość na Wsi”, w kategorii: Program Kształcenia Kursowego (Patronat Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz Ministerstwa Edukacji),
 wpis do Krajowego Systemu Usług dla Małych i Średnich Przedsiębiorstw (KSU) prowadzonego przez Polską Agencję Rozwoju Gospodarczego Sp. z o.o. (PARP) w zakresie usług doradczych o charakterze ogólnym oraz informacyjnych (numer 15/07/2005/073),
 certyfikacja wdrożonego w 2005 r. Systemu Zarządzania Jakością wg PN – EN ISO 9001:2001. (przez ZETOM – CERT Warszawa);
• GARG, prowadzi także Centrum Ofert Pracy, z którego korzysta ponad 2 tysiące osób rocznie;
• Gnieźnieńska Agencja Rozwoju Gospodarczego Sp. z o.o. wraz ze Starostwem Powiatowym oraz Zespołem Szkół Ekonomiczno – Odzieżowych promuje przedsiębiorczość organizując Powiatowe Konkursy Wiedzy o Przedsiębiorczości;
• GARG przygotował kilkanaście dokumentów z zakresu planowania strategicznego, oraz kilkanaście studiów wykonalności, itp. (poza wysokim profesjonalizmem ich wykonania, kosztowały mniej niż rynkowa oferta w tym zakresie); Dokumenty te posłużyły samorządom do aplikowania o środki pomocowe UE;
• GARG daje możliwość zdobywania doświadczenia – stażystom i osobom z niewielkim doświadczeniem, zatrudniając często te osoby w Agencji;
• Pracownicy Gnieźnieńskiej Agencji Rozwoju Gospodarczego są autorami następujących publikacji:
- Informator dla poszukujących pracy;
- Informator dla rozpoczynających działalność gospodarczą w powiecie gnieźnieńskim;
- Informator gospodarczy.

Agencja mimo niewątpliwych zasług dla powiatu, dostrzeganych poprzez obiektywne gremia na poziomie województwa nie obciąża budżetów udziałowców. Od 2004 generuje co roku zyski, pozwalające bez obaw myśleć o tej instytucji.

Na pytanie dlaczego prezesi Grobelny i Trojanowski nieprzerwanie od sześciu lat kierują tą instytucją, mam jedną odpowiedź: są dobrzy. Podobnie uważał zresztą poprzedni starosta Jacek Kowalski oraz burmistrzowie i wójtowie gmin będący udziałowcami GARg-u.



kaszi napisał/a:
4. Pytanie być może wykraczające poza Pańską działalność publiczną, ale dotyczące osób związanych z powiatem (Radnymi , Dyrektorami wydziałów, jednostek podłegłych...). Jak wiadomo nasz powiat zaliczany jest do tych jednych z biedniejszych, gdzie nierzadko mieszkańcy zarabiają do 10 tys. rocznie. Jak wytłumaczyć to , że niektórzy rządzący są niemal tak niezastąpieni, że równolegle zasiadają na stanowiskach w mieście, powiecie i jednostkach im podległych zarabiając nawet do kilkunastu razy więcej niż przeciętni obywatele. O ile to, że jest to legalne, nie budzi wątpliwości, ale czy nie uważa Pan to za nieetyczne?


Ad. 4
Nie do końca rozumiem intencje Pana pytania. Czyżby kwestionował Pan równoczesne sprawowanie funkcji kierowniczych oraz obowiązków radnego? Przecież naturalnym wydaje się fakt, że na radnych wybiera się osoby znane, cieszące się społecznym zaufaniem, które często pełnią kierownicze funkcje.
 
     
Diabel-tasmanski

Dołączył: 13 Maj 2007
Posty: 15426
Wysłany: Pią Maj 16, 2008 15:32   

Tatiana G. napisał/a:
1. Czy odwołanie z funkcji dyrektora wydziału ochrony środowiska, p.Kujawskiego miało jakiś związek z tym, że p.Kujawski (będąc wówczas członkiem Zarządu Ziemi Gnieźnieńskiej) w wyborach samorządowych startował z list PO?


Ad. 1 Nie, nie miało.

Tatiana G. napisał/a:
2. Jaka jest kondycja Ziemi Gnieźnieńskiej. Kto tworzy zarząd stowarzyszenia, ilu członków regularnie opłaca składki, czy/kiedy odbędzie się najbliższe walne?


Ad. 2 Czyżby chciała się Pani zapisać do stowarzyszenia, skoro Panią tak martwi jego kondycja ? Zapraszam na spotkanie do siedziby Ziemi Gnieźnieńskiej przy ul. Ks. Prym. Wyszyńskiego 4. Uprzedzam jednak, że aby zostać członkiem stowarzyszenia, trzeba uzyskać poparcie dwóch osób rekomendujących oraz że Ziemia Gnieźnieńska stawiała zawsze na jakość, a nie ilość (co prawda nie zawsze nam się to udawało, ale któż się nie myli). Teraz poważniej. Zarząd Ziemi liczy 10 osób. Przewodniczącym jest niżej podpisany, dwóch wiceprzewodniczących – Bogusława Młodzikowska i Artur Babik, sekretarz Danuta Winiarska, skarbnik Maria Radzińska, członkowie: Marek Gotowała, Andrzej Grzelak, Adam Kwapich, Włodzimierz Pilarczyk i Maria Wichniewicz. Zarząd został wybrany na walnym zebraniu 31 stycznia 2008. Stowarzyszenie Ziemia Gnieźnieńska ma 57 członków (płacących składki).

Tatiana G. napisał/a:
3. Po co powiat promuje się w gazetach ukazujących się tylko na terenie naszego powiatu?


Ad. 3 Powiat Gnieźnieński promuje się nie tylko na terenie naszego powiatu. Powiat promuje się w wielu czasopismach i gazetach branżowych, szczególnie tych o profilu turystycznym i gospodarczym. Jest to prasa o zasięgu regionalnym, ogólnopolskim i międzynarodowym.
 
     
Diabel-tasmanski

Dołączył: 13 Maj 2007
Posty: 15426
Wysłany: Pią Maj 16, 2008 15:36   

Lamia napisał/a:
1. Czy wierzy Pan w to, że 3 osoby z wyższym wykształeniem mają trudności z liczeniem w zakresie 10?


Ad. 1. W sytuacji, jaka zaistniała, nie jest ważne, czy ja w to wierzę. Ważniejsze jest to, w co uwierzy prokurator badający tę sprawę. Szczegółowo moje stanowisko na temat konkursu przedstawiłem w odpowiedzi na pytanie pani Anny Andrzejewskiej-Maliszewskiej.

Lamia napisał/a:
2. Słyszałam, że atmosfera w starostwie po objęciu przez Pana rządów jest fatalna, ludzie są zastraszeni, zwalniani z pracy lub różnymi drobnymi uciążliwościami prowokowani do odchodzenia. Co Pan na to?


Ad. 2. A ja słyszałem, że po II wojnie św. w czasach okrutnego reżimu Stalina Amerykanie zrzucali nam na spadochronach stonkę ziemniaczaną. I co Pani na to?

Lamia napisał/a:
3. Jak Pan ocenia pracę skarbnika powiatu, która powszechnie znana jest z mobbingu wśród pracowników? Wogóle dlaczego otacza się Pan kobietami powszechnie nie lubianymi?


Ad. 3. Osobiście cenię wiedzę merytoryczną skarbnika powiatu oraz jego doświadczenie. Stosunki interpersonalne nie są najsilniejszą stroną pani skarbnik, wiem jednak, że mocno pracuje nad tym, aby to poprawić.
Otaczanie się kobietami powszechnie nielubianymi? To coś nowego. W poprzedniej kadencji zarzucano mi, że otaczam się kobietami ładnymi. Muszę to przemyśleć. Zresztą trudno, pracując w administracji, nie otaczać się kobietami, gdyż jest ona wszędzie mocno sfeminizowana.


Lamia napisał/a:
4. Czy to prawda, że media opłacane są z budżetu powiatu (m.in. TV Gniezno, Przemiany, Przegląd)? Jeśli tak to jakie to są kwoty miesięcznie? Czy to jest etyczne?



Ad. 4.
Media nie są ,,opłacane’’. W mediach starostwo, tak jak i inne urzędy, instytucje użyteczności publicznej oraz firmy wykupuje powierzchnie reklamowe. Odbywa się to na podstawie zawartych umów, według obowiązującego w danych redakcjach cennika z rabatami z tytułu umów długoterminowych. Na wykupionych powierzchniach możemy poinformować mieszkańców powiatu o wielu istotnych dla nich kwestiach. Dziennikarze mogą te informacje napisać, ale nie muszą, bo np. z punktu widzenia komercyjnej redakcji nie jest to interesujący temat.
Niektóre urzędy praktykują wydawanie własnych gazetek, biuletynów. Trzeba wtedy jednak zapłacić za drukarnię, za opracowanie graficzne, przygotowanie stron do druku i kolportaż, więc nie są to małe koszty.
Nie ma w tym nic nieetycznego. Mniej etyczne jest płacenie wydawcy, redaktorowi naczelnemu czy dziennikarzowi ,,po cichu’’, bez żadnych umów. Efektem jest przesadne wychwalanie danej osoby czy instytucji, przedstawiania negatywnych zjawisk w pozytywnym świetle czy pomijanie niewygodnych tematów. Jeśli czyta Pani lokalne tygodniki, to na pewno zauważy Pani, że nie ma to miejsca wobec mojej osoby lub kogokolwiek innego.
W tegorocznym budżecie powiatu na ogłoszenia wszystkich wydziałów starostwa przewidziane jest 70 tys. zł
 
     
Diabel-tasmanski

Dołączył: 13 Maj 2007
Posty: 15426
Wysłany: Wto Cze 17, 2008 22:32   

Dziękuję za wszystkie Państwa pytania. Przepraszam, że na odpowiedź części z nich musieliście czekać tak długo. Opóźnienie to wyniknęło z mojego urlopu oraz bardzo dużej ilości obowiązków.
zofia Nałkowska napisał/a:
[b]Panie Starosto, jeśli można,
chciałam o pewne uzupełnienia Pańskich wypowiedzi:
1. W sprawie konkursu na dyrektora szkoły na ul. Sienkiewicza
Czy istnieje obowiązek kunkursowy opieczętowania kart do tajnego głosowania w każdej
turze? Jeśli tak, to dlaczego nikt z członków komisji nie zakwestionował takiego braku w
pierwszym etapie glosowania?Przecież część członków komisji już nie pierwszy raz brała
udział w podobnych konkursach i była świadoma procedur.
Dlaczego otwarto kopertę z głosami po wyjściu części komisji? Jeśli były przesłanki,że
coś było nieuczciwe, trzeba było to zrobić wcześniej przy obecności wszystkich, zanim
sala opustoszała.
2. W sprawie szkoły specjalnej na ul. Jana
Jak daleko posunięte są przygotowania do wyprowadzenia tej placówki z budynku
klasztornego? Kto wykonuje analizy ekonomiczne tego przedsięwzięcia. Czy są już
opracowane projekty techniczne przebudowy klasztoru na muzeum i adaptacji
pomieszczeń na ul. Sobieskiego dla potrzeb szkoły?
Proszę podac przybliżoną datę przeniesienia dzieci do innego budynku.
3. Dlaczego potwierdza Pan steretypowe twierdzenie, że nowa miotła zamiata na nowo.
Wiem,że każdy szef chce być otoczony wykwalifikowaną i lojalna kadrą, ale czy stać
podatnika na wymianę części pracowników urzędu, co cztery lata, gdy za nasze
pieniądze podnosi się im kwalifikacje, a potem gdy przychodzi zmiana u steru- zostają
wymienieni innymi. Tych nowych znowu szkoli się za nasze społeczne pieniądze. Nawet
nie wiem, czy ktoś określił ile takie transformacje kosztują budżet. to chyba nie jest
dobre. Trzeba umieć pracować z wszystkimi, a nie tylko z lojalnymi.

Pozdrawiam
Anna Andrzejewska-Maliszewska

Ad. 1. Nie ma obowiązku opieczętowania kart do tajnego głosowania po każdej turze wyborów. Karty do głosowania powinny być, po przeliczeniu głosów i ogłoszeniu wyników, przekazane przewodniczącemu komisji egzaminacyjnej, a następnie dostarczone organowi prowadzącemu szkołę. Podczas przekazywania wszystkich dokumentów z konkursu przez przewodniczącą Emilię Dutko głosy zostały jeszcze raz podliczone i wykryto błąd w liczeniu. Na wniosek posła Z. Dolaty sprawą zajęła się prokuratura w Pile, która po wnikliwym zbadaniu sprawy umorzyła postępowanie przygotowawcze. Aktualnie starostwo wystąpiło do prokuratury z prośbą o udostępnienie uzasadnienia decyzji o umorzeniu postępowania. Mam nadzieję, że w uzasadnieniu będą wskazani winni zaistniałej sytuacji, o czym zamierzamy poinformować opinię publiczną.
Ad. 2. Na najbliższej sesji rady powiatu 24 czerwca będzie głosowana uchwała porządkująca problemy własności byłego klasztoru Bożogrobców, w których pomieszczeniach mieści się szkoła specjalna. Jak Pani pewnie wie, niecałe 3 procent posesji jest własnością kurii metropolitarnej. Chcemy uporządkować problemy własności, tak by właścicielem całości było Starostwo Powiatowe. Umożliwi to aplikowanie o fundusze unijne. Aktualnie staramy się o pozyskanie środków na remont i modernizację byłego klasztoru w ramach projektu ,,Szlakiem Piastowskim - od gada, pradziada…’’ ( w tym też na projekty techniczne przebudowy). Decyzja o przyznaniu lub nieprzyznaniu środków ma być podjęta przez Ministerstwo Rozwoju Regionalnego na przełomie lipca i sierpnia bieżącego roku. Równocześnie staramy się o pieniądze w ramach rewitalizacji obszarów wojskowych budynku przy ul. Sobieskiego. Od skuteczności naszych starań o dodatkowe środki zewnętrzne uzależniam termin przeniesienia dzieci do innej placówki. Myślę, że dokładniejszy termin będę mógł podać na koniec bieżącego roku.
Ad. 3 Obecny Zarząd Powiatu postawił sobie do realizacji bardzo ambitne cele. Tym samym automatycznie podniesiona została poprzeczka wymagań wobec pracowników. Zależało nam, by urząd funkcjonował jak nowoczesna firma, której pracownicy efektywnie pracują. Nie wszyscy wymaganiom tym byli w stanie, czy chcieli sprostać. To było powodem wymiany części kadry. Urząd powinien być nastawiony przyjaźnie na petenta – to założenie było jednym z naszych priorytetów. Że zamierzenie to udaje nam się realizować, może świadczyć chociażby wydział komunikacji, w którym wymieniona została dyrekcja i przeszedł on reorganizację. Wprowadzanym zmianom towarzyszyła fala krytyki, jednak dziś, gdy nie trzeba już czekać w godzinnych kolejkach, by zarejestrować samochód, okazuje się, że mieliśmy rację.
Osoby nowo zatrudnione są wykwalifikowanymi pracownikami i nie musimy wydawać pieniędzy na to, by dopiero zdobywali wiedzę i umiejętności potrzebne do zajmowanego stanowiska. Oczywiście dbamy o rozwój naszych pracowników (także tych z poprzedniej kadencji), kierując ich na kursy, szkolenia czy innego rodzaju formy doskonalenia zawodowego, bo jest to jeden z ważniejszych sposobów motywacji do dobrej pracy i identyfikacji z firmą.
Ma Pani rację, trzeba umieć pracować ze wszystkimi, ale to dotyczy także pracowników. Oni również powinni chcieć pracować z różnymi szefami, dobrze wykonując swoje obowiązki, a nie tylko z tym, który jest z bliskiego im ugrupowania politycznego. Lojalność to dobre wykonywanie swojej pracy, mającej na celu realizację celów zarządu. Jest to bardzo ważna cecha, bo z tego, czy cele te zostały zrealizowane czy nie rozliczany jest przez społeczeństwo właśnie zarząd. [/b]
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,29 sekundy. Zapytań do SQL: 12
Copyright Gniezno.com.pl ©
Wszelkie prawa zastrzeżone.
2002 - 2013

Polityka prywatności

Korzystanie z tej witryny oznacza akceptację regulaminu

Polecamy:
Agencja Interaktywna www.by.pl | Gniezno.com.pl |

Gniezno.com.pl jest firmą niezależną oraz samofinansującą i nie korzysta ze wsparcia środków publicznych; rządowych, samorządowych ani UE.

Właścicielem Gniezno.com.pl oraz Forum.Gniezno.com.pl jest firma Patryk Pawlak Sp. z o.o. z siedzibą w Gnieźnie, 62-200 Gniezno zarejestrowana w Sądzie Rejonowym w Poznaniu - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego z kapitałem zakładowym w kwocie 5000 złotych w całości opłaconym. KRS: 0000475702, NIP: 7842490681, REGON: 302504149

Forum.Gniezno.com.pl stanowi integralną część portalu Gniezno.com.pl i z tego tytułu wszystkie elementy serwisu objęte są ochroną prawną. Powielanie, kopiowanie i wykorzystywanie jakiejkolwiek części jest dozwolone wyłącznie do celów osobistych. Wykorzystywanie do celów komercyjnych tylko za zgodą Gniezno.com.pl z zastrzeżeniem, iż nie mogą być one w żaden sposób modyfikowane.
Wypowiedzi użytkowników forum są ich prywatnymi opiniami. Gniezno.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi naruszające dobra osób trzecich ani za prawdziwość informacji przedstawianych przez użytkowników. Korzystający z forum ponoszą wyłączną odpowiedzialność za czyny i zachowania naruszające prawo i skutki takich zachowań.
Serwis Gniezno.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, ogłoszeń oraz informacji dostarczonych przez osoby trzecie.

Nasze serwisy:
Gniezno.com.pl | Agencja Interaktywna www.by.pl | Forum.Gniezno.com.pl

Informacje:
Kontakt | Reklama | Regulamin | Osoby odpowiedziane za forum | Załóż swój dział | Zostań moderatorem

Realizacja: Gniezno.com.pl & Agencja Interaktywna www.by.pl