Forum internetowe Gniezna i Powiatu Gnieźnieńskiego
Strona głównaPortal Gniezno.com.pl



Pytania i odpowiedziUżytkownicyGrupyStatystykiRejestracjaZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
GP Chin
Autor Wiadomość
Andrzej 
Giga - Tata II


Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1775
Skąd: Już nie Stare Miasto...
Wysłany: Pią Kwi 17, 2009 16:58   GP Chin

Niewiele można powiedzieć po dzisiejszych treningach poza tym, że Brawn nadal mocny ;)
Jest jednak kilka nowinek, które mogą istotnie wpłynąć na przebieg wyścigu:
- dyfuzory legalne - to raczej nie wpłynie na wyniki tych, którzy nie używają nowej konstrukcji, chyba dopiero w Europie zobaczymy zmodernizowane auta.
- Ferrari bez kersu - czerwonym ustrojstwo się w Malezji spaliło, nie wiedzą dlaczego i dopóki nie ustalą to nie będą z tym jeździć. Szkoda, ale jednoznacznie świadczy to o obecnym poziomie Ferrari. Dno niestety. Jeśli szybko się nie otzrąsną (na co się nie zanosi), to mogą sobie sezon podarwoać.
- dla odmiany Kubica z kersem - przynajmniej w piątkowych treningach, a po nich mająpodjąć decyzję co dalej. Informacje są takie, że w tym momencie jazda z kersem czy bez nie wpływa na czasy okrążeń. Wydaje mi się, że w takiej sytuacji chyba powinien wystartować z kersem z uwagi na sam moment startu i korzyści w trakcie walki na torze.
- opony - tym razem także miękka mieszanka będzie miała identyczną charakterystykę jak w Australii. Mówi się, że biorąc pod uwagę "oponożerność" tego toru miękka mieszanka niszczy się po 5-6 okrążeniach i czasu spadają momentalnie o kilka sekund na okrążęniu. Jeśli ktoś z czołówki przyjmie taktykęostatniego przejazdu na miękkich to może mieć gorące ostatnie okrążenia.
To chyba tak w skrócie...
Zapraszam do typowania:
http://www.forum.gniezno....p?p=87988#87988
 
 
     
Kenneth_Philips 

Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 582
Skąd: Gniezno
Wysłany: Pią Kwi 17, 2009 19:57   

Akurat ten wyscig moglbym skomentowac...jako walke taktyczna. Zawodnicy bardzo narzekaja na wybor opon do wyscigu. Zwyciestwo rozegra sie na doborze najodpowiedniejszej strategii - tak jak to mialo miejsce w Australii. Robert byl blisko szczescia :)
Co do Brawna...mysle, ze moze nie przy tym GP, ale juz niedlugo zaczna jezdzic zbyt pewnie...a to moze ich zgubic. Zobaczymy jak ulozy sie ten weekend...chociaz jesli chodzi o mozliwosci BMW to jestem bardzo sceptyczny (kolejny sezon zreszta :( )
 
     
Kenneth_Philips 

Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 582
Skąd: Gniezno
Wysłany: Sob Kwi 18, 2009 09:50   

No i co...mozna wygrac z "gangiem dyfuzorow"??? Lekcja pokory dla inzynierow BMW :(
 
     
Andrzej 
Giga - Tata II


Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1775
Skąd: Już nie Stare Miasto...
Wysłany: Sob Kwi 18, 2009 09:56   

Poczekajmy na ważenie... ;)

Edit:
No i wszystko jasne. Pierwsza trójka lekuchna. Myślę, że to tłumaczy te 0,3 sekundy straty do Brawnów w Q3. Wynika z tego ponoć, że Redbule i Alonso pojadą na 3 stopy, więc wszystko się będzie zależeć od opon i tego tego czy Brawny bedą kręcić regularne, dobre czasy. Dotychczasowa forma wskazuje, że tak :)
O Kubicy nie ma co dywagować, popełnił błąd i tyle. Ale prawda jest też taka, że są kiepsy strasznie, co widać po Hedifeldzie. Jednej rzeczy nie rozumiem i chyba nie zrozumiem... Chłopaki od połowy zeszłego sezony przestawiają sięna budową nowego auta, kombinują z kersem i wychodzi im, że auto za ciężkie... to wcześniej tego nie wiedzieli?? Tak jak nigdy nie narzekałem na ten zespół, to chyba jednak czas przejrzeć na oczy... Nie rozumiem teżtaktyki Kubicy... dlaczego startując z końca jest tak mało zatankowany? Będzie lipa w wyścigu, chyba, że stanie się cud. Hedifeld jest w stanie punktować, ale lekko też nie będzie.
Myślę, że walka o zwycięstwo rozstrzygnie się między Brawnami a Vettelem.
 
 
     
Roland 


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 217
Skąd: Gniezno
Wysłany: Sob Kwi 18, 2009 14:30   

Co do Vettela i RedBulla, nia mają Kersu, dyfuzora (powiększonego), pooszukali gdzie indziej:

http://www.formula1.com/n...2009/0/628.html

http://www.formula1.com/n...2009/0/626.html

(a to tylko dwa z wielu elementów)

Pierwsze zdanie z pierwszego linka:
"The RB5 is one of the most innovative and radical cars of 2009."

Ciekawe gdzie poszukają panowie Rampf&Thyssen. I kiedy znajdą?
Kers to dla nich ślepa uliczka, powiększony dyfuzor wymusi przeróbkę całego pakietu aero. Jest cięzko, będzie ciężej.
 
     
Andrzej 
Giga - Tata II


Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1775
Skąd: Już nie Stare Miasto...
Wysłany: Nie Kwi 19, 2009 20:21   

Dwa lata temu przed każdym wyścigiem wypatrywałem deszczu... w zeszłym roku zostalem usatysfakcjonowany, były deszczowe wyścigi... w tym roku mam wrażenie, że już starczy... Wtedy deszcz był porządany, bo potrafił ciekawie wymieszać klasyfukację, w której przewodziły 2- zespoły a reszta się nie liczyła. Teraz stawka jest dość wyrównana, bez dodatkowych czynników. W przyszłym tygodniu deszczu się nie obawiam, ale dalej już też proszę sucho :)

Brawa dla BedBulli pokazali, że można w tym roku wygrać nie mając żadnych nowomodnych wynalazków. Warunek jest jeden - dobre auto, czego niestety brakuje innym, bardziej mnie interesującym zespołom. Nadal mocny Brawn, ale już nie tak jak w pierwszych dwóch wyścigach. Do tego teamu dystans skrócił także McLaren, w przeciwieństwie do drugiego topowego teamu - Ferrari. Żal patrzeć na to, co się dzieje w tym zespole. Poza McLarenem wydaje się, że postęp zrobiło takżę Renault. Szkoda, że początek wyścigu całkowicie zrujnował zamiary Alonso, bo myślę, że mógłby spokojnie być w czołówce. Na wyróżnienie zasługuje jeszcze Buemi i Sutil, któremu po raz kolejny pech przeszkodził w zdobyciu pierwszych punktów. Reszta zespołów jakośsienie wyróżniała... To znaczy BMW wyróżniło się na minus... nie ma do nich zastrzeżęń pod względem tego wyscigu, nie można im zarzucićbłędów w taktyce czy obsłudze... po prostu mają kiepskie auto i tyle... ale za to masywne, bo po to, że Kubica jechał po wypadku i to całkiem dobrym tempem to dla mnie niewiarygodne. Heidfeld tradycyjnie bez fajerwerków, tym razem jednak też bez szcześcia jak ostatnio.
Co do poszczególnych kierowców...
Hamilton ładnie, ale i tak sporo błędów. Hedifeld, Raikkonen na tyle na ile pozwalało auto. Kubicy szkoda, trzy wyścigi zakończone dość pechowo. W wypadku nie upatruję jego winy, a w późniejszych problemach ze skrzydłem też trudno mi znaleźć winę teamu. Pech i tyle, bo poza tym dobre tempo, a gdyby nie problemy ze skrzydłem, to... nie dowiemy się jak by było :) Tradycyjnie fajerwerki w wykonaniu Nakajimy i Piquetq. Jeśli ten ostatni w najbliższym czasie nie wyleci z Renault to moim zdaniem będzie oznaczało, że wynegocjował "nierozwiązywalny" kontrakt. Nie rozumiem, co on robi w tym zespole...Aha, no iapomniałbym o jeszcze jednym moim ulubieńcu - Massie. Jak wielkim trzeba być kretynem, żeby po zwykłej awarii - ot, silnik zgasł - zostawiać bolid na środku toru, na linii wyścigowej?? To nie łaska skręciś kółka i zjechać na trawę :no:
 
 
     
Ubik 

Dołączył: 21 Maj 2007
Posty: 1038
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Wysłany: Nie Kwi 19, 2009 21:13   

No, przynajmniej sie powywracało do góry nogami w stosunku do 2008r. Szkoda tylko, że jedyne co BMW wymyśliło ostatniej zimy, to KERS, którego się nie da zamontować :jupi:
Logo BMW nie wystarczy.
 
     
Diabel-tasmanski

Dołączył: 13 Maj 2007
Posty: 15426
Wysłany: Pon Kwi 20, 2009 08:57   

Ubik napisał/a:
Logo BMW nie wystarczy.


Podobno BMW chce zaskoczyć mając już dość marnych wyników na koncie. Zobaczymy.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,1 sekundy. Zapytań do SQL: 11
Copyright Gniezno.com.pl ©
Wszelkie prawa zastrzeżone.
2002 - 2013

Polityka prywatności

Korzystanie z tej witryny oznacza akceptację regulaminu

Polecamy:
Agencja Interaktywna www.by.pl | Gniezno.com.pl |

Gniezno.com.pl jest firmą niezależną oraz samofinansującą i nie korzysta ze wsparcia środków publicznych; rządowych, samorządowych ani UE.

Właścicielem Gniezno.com.pl oraz Forum.Gniezno.com.pl jest firma Patryk Pawlak Sp. z o.o. z siedzibą w Gnieźnie, 62-200 Gniezno zarejestrowana w Sądzie Rejonowym w Poznaniu - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego z kapitałem zakładowym w kwocie 5000 złotych w całości opłaconym. KRS: 0000475702, NIP: 7842490681, REGON: 302504149

Forum.Gniezno.com.pl stanowi integralną część portalu Gniezno.com.pl i z tego tytułu wszystkie elementy serwisu objęte są ochroną prawną. Powielanie, kopiowanie i wykorzystywanie jakiejkolwiek części jest dozwolone wyłącznie do celów osobistych. Wykorzystywanie do celów komercyjnych tylko za zgodą Gniezno.com.pl z zastrzeżeniem, iż nie mogą być one w żaden sposób modyfikowane.
Wypowiedzi użytkowników forum są ich prywatnymi opiniami. Gniezno.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi naruszające dobra osób trzecich ani za prawdziwość informacji przedstawianych przez użytkowników. Korzystający z forum ponoszą wyłączną odpowiedzialność za czyny i zachowania naruszające prawo i skutki takich zachowań.
Serwis Gniezno.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, ogłoszeń oraz informacji dostarczonych przez osoby trzecie.

Nasze serwisy:
Gniezno.com.pl | Agencja Interaktywna www.by.pl | Forum.Gniezno.com.pl

Informacje:
Kontakt | Reklama | Regulamin | Osoby odpowiedziane za forum | Załóż swój dział | Zostań moderatorem

Realizacja: Gniezno.com.pl & Agencja Interaktywna www.by.pl